"سرخیو راموس" مدافع تیم رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا معتقد است دفاع از عنوان قهرمانی جام جهانی کار خیلی سختی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، "سرخیو راموس" مدت طولانی است که به عنوان مدافع مشغول به کار است و امنیت کامل را در دفاع تیم رئال مادرید و تیم اسپانیا به وجود آورده است.
 
**به نظر می‌رسد سال 2014 با وجود جام جهانی برزیل و رقابت‌های باشگاهی مختلف سال متفاوتی باشد، نظر شما در این خصوص چیست؟
 
بله، دقیقا واقعا امسال متفاوت است من باید بهترین بازیها‌ را برای تیم رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا انجام دهم در تیم رئال مادرید برای به دست آوردن سه جام (لالیگا، کوپادل ری و لیگ قهرمانان اروپا) باید حسابی تلاش کنیم و البته جام جهانی نزدیک است وجود جام جهانی امسال را سالی خاص می‌کند، البته یک اتفاق بزرگ دیگر در امسال برای من پیش خواهد آمد، در ماه می من پدر خواهم شد ما و مردم اسپانیا از جام جهانی قبل که قهرمان شدیم خاطرات خیلی خوبی داریم، رسیدن به مقام قهرمانی واقعا سخت بود، اما دفاع کردن از این عنوان سخت‌تر خواهد بود، تیم‌های بزرگی در این جام وجود دارند که شایسته‌ی قهرمانی هستند و می‌خواهند عنوان اولی را از ما بگیرند.
 
**تیم اسپانیا با هلندی هم گروه است که در فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی آن را شکست داده بود وقتی اسم این تیم را شنیدید چه فکری به ذهنتان خطور کرد؟
 
یاد خاطراتم در مسابقه با این تیم افتادم در طول این سالها ما با تیم‌های مختلف مسابقه داده‌ایم، اما بازی با تیم هلندی فرق می‌کرد زیرا در اولین حضورمان در فینال جام جهانی به مصاف این تیم رفتیم و اولین قهرمانی را در این رقابت‌ها به دست آوردیم، بر روی کاغذ آنها بازیکنان خوبی دارند و تیم بسیار خوبی هستند، بازی با این تیم به نظر سخت نمی‌رسد، اما فوتبال است و غیر پیش‌بینی هر اتفاقی ممکن است بیافتد.
 
باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برای قهرمانی دراین رقابت‌ها باید در مقابل بهترین تیم‌ها برنده شویم.
 
**تیم اسپانیا سال گذشته در جام کنفدراسیون‌ها مقابل برزیل شکست خورد. آیا آن نتیجه شما را غافلگیر کرد؟
 
بعضی اوقات مجبورید که با حقیقت روبرو شوید. آنها واقعاً لیاقت داشتندکه برنده‌ی آن مسابقه باشند. ما باید از شکست‌ها درس بگیریم . ما در آن مسابقه از لحاظ فیزیکی خیلی آماده نبودیم اما آنها برعکس ما در بهترین حالت به سر می‌بردند.
 
البته نباید برای باخت بهانه آورد. قشنگی فوتبال همین است که شما همیشه فرصت دارید که انتقام بگیرید. ما باید برای رویارویی با تیمی مثل برزیل آماده باشیم و تلاش  کنیم آنها را شکست دهیم و انتقام بگیریم.
 
**در بازی فینال شما با بد شانسی در نیمه دوم یک پنالتی را از دست دادید. آیا درسی از آن اتفاق گرفتید؟
 
تصمیم اینکه چه کسی آن پنالتی را بزند، در آن لحظه وبر اساس روحیه و پتانسیل بازیکنان گرفته شد. من این مسئولیت را بر عهده گرفتم و بسیار دقت کردم، اما دروازه بان آنها واکنش خوبی نشان داد و پنالتی گل نشد.
 
این اتفاق‌ها در فوتبال می‌افتد. البته همه‌ی این اتفاق‌ها نوعی تجربه است. اگر دوباره یک چنین موقعیتی بوجود آید من دوباره پیش قدم خواهم شد.
 
**نظرتان راجع به کارلوس آنجلوتی که جانشین خوزه مورینیو شده است چیست؟
 
عادلانه نیست که بخواهیم این دو مربی را باهم مقایسه کنیم. هرمربی خصوصیات و فلسفه‌ی فوتبالی خاص خود را دارد. کار آنها با هم فرق می‌کند. ما با مورینیو لحظه‌های خوب و بد زیادی داشتیم. آنجلوتی مربی حرفه‌ای است که بعضی اوقات خود را در موقعیت بازیکن قرارمی‌دهد.
 
او رابطه‌ی خوبی با تیم دارد. ما می‌توانیم از او چیزهای زیادی یاد بگیریم و با او به موفقیت‌های زیادی دست یابیم.

**آیا شما هنوز در رختکن تیم نقش خواننده را بر عهده دارید؟
 
من چندین سال است که این وظیفه را برعهده دارم، البته جدیداً بعضی از جوانان تیم من را از دور خارج کرده‌اند و کمتر این کار را انجام می‌دهم. من همیشه دوست دارم بچه‌ها در رختکن شاد باشند. شادی درکسب موفقیت نقش اساسی دارد.

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار