تیم فوتبال کلمبیا برای راه‌یابی به مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل در گروه تیم‌های آمریکای جنوبی با 8 تیم از این منطقه به رقابت پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم فوتبال کلمبیا برای راه‌یابی به مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل در گروه تیم‌های آمریکای جنوبی با 8 تیم از این منطقه به رقابت پرداخت. حریفان تیم کلمبیا، تیم‌های آرژانتین، شیلی، اکوادور، اروگوئه‌، ونزوئلا، پرو، بولیوی و پاراگوئه بودند.

کلمبیا در 16 بازی که با حریفان خود به صورت رفت و برگشت انجام داد توانست به 9 برد، 3 تساوی و 4 باخت دست یابد و با کسب 30 امتیاز یکی از تیم‌های راه یافته به برزیل باشد.

 بازیکنان کلمبیا توانستند 27 گل را به سود تیم خودشان وارد دروازه‌ی تیم‌های حریف کنند و در مقابل 13 گل از آنان دریافت نمودند. این تیم در گروه خود بهترین خط دفاع را داشت و تیمی است که کمترین گل را از حریفان خود دریافت کرده است.

 تیم کلمبیا بیشتر بازی‌های خانگی‌اش را برد و تیم حریف را مغلوب خود کرد. تیم فوتبال کلمبیا را از زمانی که دیوید بکام به فرید موندراگون گل زد و با این گل آنها را از جام‌جهانی 1998 کنار زد دیگر در مسابقات جهانی ندیده بودیم، اما آنها توانستند در دور انتخابی مسابقات جام‌جهانی 2014 پس از آرژانتین در رده دوم قرار بگیرند و به جام‌جهانی برزیل صعود کنند. این بار همه نگاه‌ها در تیم ملی کلمبیا به پاهای "فالکانو" دوخته شده است و منتظر هستند تا ببینند چرا سرنوشتی برای این تیم رقم خواهد خورد.

بهترین عنوان را که کلمبیا در 4 سال حضورش در مسابقات جام‌جهانی داشته است صعود به مرحله‌ی یک هشتم نهایی در سال 1990 بوده است.

سرمربیگری این تیم بر عهده‌ی "ژوزه پکرمن" است و "رادامل فالکانو" ستاره‌ی این تیم بوده و در میان سایر بازیکنان درخشندگی بیشتری خواهد داشت.

کلمبیاد پس از صعود در گروهC قرار گرفته است و در برزیل باید به مضاف تیم‌های یونان، ساحل عاج و ژاپن برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار