دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو با بیان اتصال ایران به شبکه بین المللی مصرف منطقی دارو گفت: اتصال به این شبکه، فرصت تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها را فراهم می‌کند.

فاطمه سلیمانی دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با اتصال به شبکه بین المللی مصرف منطقی دارو علاوه بر تبادل اطلاعات می‌توانیم تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و زمینه برای فعالیت بیشتر و کامل‌تر در این حوزه فراهم شود. 
 
 وی اذعان داشت: هم جامعه پزشکی و هم بیماران که مصرف کنندگان دارو هستند باید نسبت به مصرف منطقی و پرهیز از مصرف داروهای غیرضروری همکاری و هماهنگی داشته باشند. 
 
وی با بیان اینکه کمیته‌های تجویز و مصرف منطقی دارو سالهاست که در کشور فعال هستند خاطرنشان کرد: ساختار کمیته‌ها بر اساس نظارت فعالیت پزشکان و نحوه نسخه نویسی آن‌ها است 
 
وی همچنین در خصوص کمبود‌ها و بحرانهایی که در طی ماههای گذشته در حوزه دارویی مشاهده شد، بیان کرد: چنانچه نگاه کاملتری به حوزه تجویز و مصرف منطقی دارو داشته باشیم از کمبودهایی که به دلایل غیر منطقی رخ می‌دهد می‌توان جلوگیری کرد. 
 
 وی افزود: با نگاه اصولی به تجویز و مصرف منطقی دارو می‌توان از ایجاد بحران و مشکل برای بیمار و سیستم سیاستگذار در نظام سلامت پیشگیری کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، پزشکان ، نسخه ، تجویز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار