مسواک زدن دندان‌ها نباید به صورت یکنواخت باشد و برخی دندان‌ها نیاز به صرف وقت بیشتری به هنگام مسواک زدن به نسبت سایر دندان‌ها دارند.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند عدم تمرکز به هنگام مسواک زدن یکی از عوامل اصلی عدم پاکسازی مناسب دندان‌ها و بروز پوسیدگی در دهان و دندان است. 

گفتنی است، پژوهشگران دریافته‌اند دقت، صرف وقت و حوصله به هنگام مسواک زدن از دلایل اصلی جلوگیری از آسیب رسیدن به دهان و دندان است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، افراد باید متناسب وضعیت درمانی دندان‌های خود مسواک بزنند از جمله برای دندان‌هایی که ارتودنسی شده، روکش و یا ایمپلنت شده دقت بیشتری به هنگام مسواک زدن به خرج دهند. 

این نوع دندان‌ها به علت وجود حفره‌های ریز در ناحیه اطراف دندان و لثه می‌توانند به سرعت مستعد بروز عفونت و بیماری‌های لثه شوند پزشکان و متخصصان دندانپزشکی توصیه می‌کنند افراد در هنگام مسواک زدن این نوع دندان‌ها با احتیاط رفتار کنند و همینطور از نخ دندان و دهانشویه‌های استاندارد برای محافظت بیشتر استفاده کنند. 

معمولا برای محافظت از این نوع دندان‌ها توصیه می‌شود از مسواک‌های با برس نرم و یا متوسط استفاده نمایند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عی اکبر
۰۷:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
چند روز بود خیلی دندودنم درد می کرد می خواستم دکتر نرم و هر چیزی رو برای آروم کردنش تجربه کردم ، از خمیرداندان گرفته تا آبلیمو و غیره کمی آروم می شد ولی دوباره شروع به درد می کرد تا اینکه سرکه انگور رو تجربه کردم اولش خیلی سوخت ولی به طور معجره آسایی چند روز بدون درد گذشت تا بلخره بفکر درست کردنش افتادم
آخرین اخبار