موادی که در بعضی از خمیر دندان‌ها وجود دارد ممکن است سبب سفید شدن دندان‌ها گردد اما در دراز مدت به آنها آسیب می‌زند.

مهدی فروزان فر متخصص دندانپزشکی‌ در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین خمیر دندانی است که مواد ساینده‌ی کمتری داشته باشد خمیر دندان‌های سفید کننده با داشتن مقدار زیادی مواد ساینده‌ به میانه دندان آسیب می‌زنند و باعث حساس شدن آنها می‌شوند مثلا دندان‌های بیمار بعد از مدتی با نوشیدن آب سرد حساس می‌شوند و درد می‌گیرند.

وی افزود: معمولا باید خمیر دندانی را انتخاب کنیم که حاوی فلوراید باشد و این فلوراید باید در حد معقولی باشد و مصرف خمیر دندان باید با تجویز پزشک و با توجه به وضعیت بیمار انجام گیرد همچنین خمیر دندان خوب عاری از مواد ساینده است و یا حتی الامکان‌ اگر حاوی این مواد است میزان آنها در حد استاندارد می باشد.

فروزان فر تصریح کرد: بعضی از خمیر دندان‌ها خاصیت درمانی دارند و مخصوصا بعد از جراحی‌های لثه که دندان حساس می‌شود استفاده می‌شوند در این شرایط از خمیر دندان‌های ضد حساسیت استفاده می‌کنیم و نباید آنها را در دراز مدت مصرف کنیم چون باعث تغییر رنگ مینای دندان می‌شوند و دندان‌ها را به رنگ ماتی درمی‌اورند.

وی اظهار داشت: خمیر دندان در بهداشت دهان و دندان به میزان 4 درصد تاثیر دارد و 96 درصد باقی مانده مربوط به نحوه ی مسواک زدن است.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: عوارض خمیر دندان‌های سفید کننده در دراز مدت شامل ساییده شدن دندان، تحلیل لثه و انجام خط در مینای دندان است و توصیه می‌شود، اگر می خواهیم از سفید کننده دندانی استفاده کنیم مصرف آنها را به دو بار در هفته محدود کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دندان ، سرد ، پزشک ، درمانی ، مواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار