برای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان بهتر است مسواک زدن را از زمانی که دندان ها شروع به رویش می کنند یعنی شش ماهگی آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران برای استفاده از مسواک انگشتی می توانید به روش زیر عمل کنید: قبل از استفاده مسواک انگشتی را با آب گرم و کمی مایع ظرفشویی حل شده در آب شستشو دهید دست های خود را نیز بشویید. سپس انگشت اشاره خود را داخل مسواک نمایید و سطح پرزدار مسواک را بدون خمیر دندان از لثه به سمت تاج بر روی دندان های کودک بکشید این کار باید حداقل دوبار در روز صبح ها و شب ها قبل از خواب انجام شود.

باید رویش دندان ها لثه کودک متورم شده و خارش دارد همین خارش سبب می شود که کودک هر چیزی را به دهان نیز نبرد در این هنگام مسواک انگشتی را نیم ساعت در داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود و قسمت پشت آن را که برجسته است روی لثه کودک بکشید و ماساژ دهید تا درد و خارش کاهش یابد.

مسواک را پس از هر بار استفاده کاملا شسته و خشک نمایید و در جای خشک و خنک و دور از آلودگی نگهداری کنید اگر مسواک پاره شد یا پرزهای آن تغییر رنگ داد و یا لایه ای روی پرزها را پوشاند باید آنرا تعویض کنید هر مسواک انگشتی برای مدت 3 تا 4 ماه قابل استفاده است مسواک انگشتی از زمان تولد تا 3 سالگی کاربرد دارد./ع2

برچسب ها: مسواک ، انگشت ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار