کارشناس حقوقی ورزش گفت: خطای عقیلی بسیار خطرناک بود و معتقدم حتی یک جلسه محرومیت برای وی بسیار کم بوده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: نگرانی بزرگ من برای تیم ملی پیراهن تیم ملی ایران است .متاسفانه ما جزو کشورهایی هستیم که پیراهن ملی نداریم که امیدوارم کمیته ملی المپیک در این زمینه کمک کند.
 
کارشناس حقوقی ورزش افزود: در خصوص خطای هادی عقیلی باید بگویم که حرکت وی کاملا آسیب زننده بود و یک جلسه محرومیت برای وی بسیار کم بود اما رفتار آندو تیموریان بیشتر در مقام کنترل حریف بود وی به خصوص در دربی حرف های معمولی را در قالب خشونت می‌زد.

وی ادامه داد: تفاوت زیادی میان بازیکنی که فحاشی می کند با کسی است که قصد دارد بازی را کنترل کند.

نصیرزاده بیان کرد:از اردیبهشت لفظ رضایت نامه از لیگ حذف خواهد شد و فقط بحث فسخ قرارداد وجود خواهد داشت.در گذشته آیین‌نامه به گونه‌ای بود که بیشتر به سود بازیکنان بود اما هم‌اکنون شرایط را برای باشگاه هم در نظر گرفته‌ایم .در واقع الان آیین نامه به نفع طرفین است.همچنین بازیکن هم باید بیمه حوادث شود.

دلیل بدهکاری باشگاه ها، آیین نامه انضباطی قبلی است

نصیرزاده اظهار کرد: دلیل اصلی‌ای که بیشتر باشگاه‌ها هم بدهکار هستند به علت این است که آرای انضباطی براساس آیین‌نامه گذشته صورت گرفته که منطقی نبوده است. جریمه ها و مراجعه کردن به کمیته انضباطی بدهکاری ها را زیاد کرد.

وی افزود: در حال حاضر شرایط فرق کرده است.اگر باشگاهی بازیکنی را استخدام می‌کند باید با یک دلیل موجه ورزشی آن قرارداد را فسخ کند. مثلا یک بازیکن 18 ساله باید به باشگاهی برود که آکادمی دارد. تفاوت زیادی میان بازیکن حرفه ای و بازیکن آماتور است. بازیکن حرفه‌ای بیش از حد نیاز خود پول می‌گیرد یعنی برای شرکت در بورس و امکان تهیه ماشین و وسایل دیگر شرایطش مهیا است اما بازیکن آماتور فقط در حد نیاز خود پول امرار و معاش خود را دریافت می‌کند با بازیکن آماتور نمی‌توان قرارداد دو سه ساله بست و احکامی را که برای بازیکن حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود برای او نیز اجرا کرد.این تغییرات انجام شده تا حقوق برخی ضایع نشود.


نصیرزاده ادامه داد: فدراسیون فوتبال ایران یکی از فعال‌ترین فدراسیون‌ها در مبارزه با دوپینگ است که در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده است.

وی بیان داشت: فیفا میگوید وقتی نقل و انتقالات بازیکنان انجام می شود اسامی همه بازیکنان باید به تیم ها داده شود و یک هفته فرصت اعتراض است و این اعتراض ها باید قبل از بازی ها صورت پذیرد و کسی نمی تواند در میانه بازی ها اعتراضی کند مگر اینکه مدارکی جعلی باشد.

کارشناس حقوقی ورزش در پایان خاطرنشان کرد: اگر بازیکنی برای بار اول از حضور در تیم ملی امتناع کند با توبیخ کتبی مواجه می‌شود اما برای بار دوم تمام نتایجی که این بازیکن در زمین بود 3 بر صفر به سود حریف اعلام می‌شود البته به شرطی که بازی‌ها رسمی باشد. همچنین گفته‌ایم که باشگاه‌ها در قرارداد خود با ملی‌پوشان این مسئله را عنوان کند که هرچقدر آنها در تیم ملی حاضر شوند از قراردادشان کم خواهد شد.احتمال دارد ستاد مبارزه با تخلفات با نام دایره تحقیق به کار خود ادامه دهد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار