این میوه منبع خوبی از انواع ویتامین‌هاست که افزودن آن به "رژیم غذایی" نه تنها به سالم ماندن بدن کمک می‌کند بلکه طول عمر را افزایش می‌دهد.

مریم مدارف متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: سیب حاوی مقادیر خوبی از نوعی فیبر به نام(پکتین) است. پکتین از دسته فیبر‌های محلول است و زمانی که مرطوب می‌شود، چسبنده و غلیظ می‌شود.

وی گفت: افزودن پکتین به رژیم غذایی باعث کاهش سطح کلتسرول بد " LDL" خون می‌شود. علت این امر ممکن است اتصال پیدا کردن پکتین سیب به اسید‌های صفراوی باشد که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: البته باید توجه شود که تنها پکتین نمایانگر قدرت کاهش کلسترول سیب نیست و سیب صرف نظر از داشتن پکتین با سایر موادی که دارد، خود باعث کاهش کلسترول می‌‍شود.

مرادف اضافه کرد: سیب به دلیل داشتن پتانسیل و منیزم بالا در کاهش فشار خون موثر است. سیب منبع خوبی از انواع ویتامین‌هاست که افزودن آن به رژیم غذایی نه تنها به سالم ماندن بدن کمک می‌کند، بلکه طول عمر را افزایش می‌دهد.

وی افزود: سیب بیشترین میزان مواد مفیدی که نه تنها خاطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و انسان را از ابتلا به بیماری‌های عروقی و قلبی حفظ می‌کند دارد.

مرادف گفت: " اسید مالیک " و " تار تاریک " در سیب باعث مهار شدن باکتری‌های بیماری زا در لول گوارش می شود. غذاهای حاوی مقادیر زیاد (کوئرستین) از قبیل سیب باعث بهبود فعالیت آنتی اکسیدانی خون و کاهش میزان تخریب کلسترول LDL با علت اکسیداسیون می‌‍شود.

وی افزود: سیب سرشار از فیبر است که برای سلامت بسیار مفید است. مصرف آن شانس ابتلا به سرطان را در افراد کاهش می‌دهد. سیب همچنین دشمن فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی است و به همین دلیل مصرف آن باعث می‌شود که عمر افراد طولانی‌تر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: میوه ، سالم ، اسید ، کلسترول ، رژیم ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.