مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهور سوریه تاکید کرد تفکر وهابیت برای این کشور و همه جهان خطرناک است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بثینه شعبان در مصاحبه با این شبکه افزود: بعضی از بخش‌های بیانیه کنفرانس ژنو یک همچنان مناسب است، اما شرایط کنونی مستلزم تغییر اولویت هاست. بازگرداندن امنیت و متوقف کردن ارسال سلاح برای تروریست‌ها در سوریه از اولویت های اصلی است. 

شعبان گفت: توقف خشونت‌ها و خلع سلاح افراد مسلح در بیانیه کنفرانس ژنو یک وجود دارد. اگر از شهروندان سوری سوال کنید می‌گویند که اولویت اصلی بازگردان امنیت و آرامش است. کشورهایی که حمایت مالی، تسلیحاتی و رسانه ای از تروریست ها در سوریه دارند باید متعهد شوند که این اقدامات خود را متوقف کنند. 

وی خاطر نشان کرد: کشورهایی که خیرخواه سوریه هستند با این اولویت ها موافقت می کنند، اما کشورهایی که علیه سوریه توطئه چینی می‌کنند این اولویت ها را رد خواهند کرد. 

مشاور بشار اسد ابراز امیدواری کرد همه طرف‌ها بپذیرند که تفکر وهابیت برای سوریه، منطقه و همه کشورهای جهان خطرناک است. به نفع همه جهانیان است که از سوریه در برابر تفکر وهابیت حمایت کنند. 

بثینه شعبان گفت: از نظر ما روسیه، ایران، الجزایر و دیگر طرف هایی که خیرخواه سوریه هستند از دیدگاه ما درباره اولویت‌های اصلی حمایت می‌کنند. سوریها باید خود آینده کشورشان را تعیین کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار