نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران بر عهد و پیمان خود در توافقنامه ژنو پایبند است و هیچ عهدشکنی در این زمینه نداشته است.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:‌ اگر قرار بود غنی‌سازی ما به رغم داشتن توانمندی و دانش هسته‌ای به بیش از 20 درصد افزایش نیابد این کار انجام شده و ما برخی از فعالیت‌های خود را براساس توافق ژنو به حالت تعلیق درآوردیم و بر اصول و عهدی که با 1+5 در قالب توافقنامه ژنو به امضا رساندیم، پایبند بوده و ذره‌ای از آن عقب‌نشینی نکرده‌ایم.

وی گفت: ما امیدواریم طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل کند و در لغو بسیاری از تحریم‌های ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام لازم را انجام دهد.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ما در نشستی که با عراقچی معاون وزیر امور خارجه داشتیم، قرار شد جزئیات بیشتری از مراحل عملیاتی این توافقنامه را تبیین و تشریح کنند تا ابهامات موجود برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامیبا اشاره بهامضای نامه‌ای از سوی نمایندگان، خطاب به رئیس مجلس در بیان بسیاری از واقعیت‌ها و جزئیات در مورد توافقات ژنو و مسائل هسته‌ای ایران و همچنین مفاد مذاکرات اضافه کرد: در این زمینه معاون وزیر امور خارجه به صراحت بسیاری از ابعاد این موضوع را تبیین کرده تا بیان جزئیات بیشتر منوط به جلسات آینده باشد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامیاز توافقنامه ژنو دو و مراحل اجرایی آن بی‌خبر نباشند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامیاز روی دلسوزی خواستار بیان جزئیات بیشتر از توافقات ژنو شدند که این خود نشان می‌دهد آنها روی اساسی‌ترین مسائل کشور حساس هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامهاظهار امیدواری کرد غربی‌ها به وعده خود در اجرای بند به بند توافقنامه ژنو پایبند باشند چرا که ایران تعهدات خود را براساس توافقات ژنو آغاز کرده و اگر قرار باشد غرب به وعده‌های خود عمل نکند ما نیز برخورد قاطعی را در این زمینه خواهیم داشت.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، توافق ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.