معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در دستگاه قضایی طرح‌های فرهنگی جامعی در حال تدوین است تا همه قشرها زیر پوشش این طرح قرار گیرند؛ همچنین در بحث فرهنگ عمومی و افزایش اطلاعات حقوقی مردم تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "هادی صادقی" در سالن اجتماعات دادگستری قزوین گفت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه در همه استان‌های کشور راه اندازی می‌شود و در حال حاضر  11 استان احکام را دریافت کرده‌اند و مراسم معارفه در سه استان نیز برگزار شده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: کمبود نیروی انسانی موجب می‌شود تا قضات مجبور شوند با سرعت بیشتر به پرونده‌ها رسیدگی کرده و در نتیجه دقت کاهش یابد و گاه آثار اخلاقی و رفتاری را نیز بر جای می‌گذارد البته در چند سال اخیر اقداماتی برای جذب قاضی شده است که طی دو تا سه سال آینده این امر برطرف می‌شود.

وی با اشاره به شأن بالای دستگاه قضا افزود: دستگاه قضایی شأن بالایی دارد و مردم برای حل و فصل مشکلاتشان به این دستگاه اتکاء دارند؛ این دستگاه در بین دستگاه‌های دولتی، جزو بهترین‌ها است زیرا فرهیختگانی در آن هستند و قضاتی در این مجموعه کار می‌کنند که در تربیت روحی و مهارتی آنها بسیار تلاش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی تأکید کرد: البته این امر به معنای نبود خطا در این مجموعه نیست ولی باید توجه داشت که در دیگر کشورها به راحتی اجازه نمی‌دهند به قاضی بی احترامی شود و یا قاضی را زیرسوال ببرند بنابراین رسانه‌ها باید احترام قضا و قضاوت را حفظ کنند.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی در تبیین مسائل حقوقی اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگ ساز در مسائل حقوقی و فرهنگ حقوقی جامعه نیازمند کارهای بسیاری هستند که تاکنون انجام نشده است و همه دستگاه‌های فرهنگ ساز دچار کم کاری شدید هستند.

وی در پایان تأکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند سازنده باشند و اطلاع رسانی یکی از کارهایی است که می‌توانند در این راستا انجام دهد و اقدام دیگر ایجاد جریان فرهنگی است و مردم نیازمند این هستند که با قانون و جایگاه آن آشنا شوند و اینکه قانون ضامن حفظ حقوق آنهاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار