به علت فرسودگی بیش از حد برخی بیمارستان‌ها، بیماران در شرایط نامناسب بهداشتی قرار دارند و در معرض ابتلا به عفونت های بیمارستانی اند.

آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار  داشت: به علت فرسودگی بیش از حد برخی بیمارستانها، بیماران در شرایط  نامناسب بهداشتی  قرار دارند و در معرض ابتلا به عفونت های بیمارستانی  اند که البته این مشکل علاوه بر تهدید سلامت و درمان بیماران به معظلی  برای پرسنل این بیمارستان‌ها نیز تبدیل شده است. 

وی گفت:براساس امار این شرایط بد بهداشتی بیشتر د ر بیمارستان‌های دولتی  دیده می‌شود که اغلب از مشکلات مالی و بدهی در مضیقه اند. 

وی با بیان اینکه البته نقش مدیریت صحیح در این گونه بیمارستان‌ها به خوبی  دیده نمیشود خاطر نشان کرد:گرچه کمبود اعتبار بسیار حائز اهمیت است اما  هدر رفت مالی در بسیاری بخش های غیر ضروری و عملکرد نا درست و غیر  استاندارد پرسنل این مراکز به تشدید شرایط بد بهداشتی کمک می‌کند. 

وی افزود:نباید بیمارانی که در این بیمارستان‌ها بستری اند علاوه بر دغدغه  درمان نگران شرایط ابتدایی بهداشت خود نیز باشند و هر چه سریعتر مسئولان  وزارت بهداشت باید نظارت و نحوه مدیریت در این بیمارستانها را اصلاح کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار