مستند «رژیستور عقب مخاطب می گردد»به کارگردانی سید وحید حسینی از جمله فیلم‌هایی است که در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درمی‌آید.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت و ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، سید وحید حسینی کارگردان فیلم «رژیستور عقب مخاطب می‌گردد»، گفت: به نظر می‌رسد همین که بخشی به نام فلیم‌های مستند به جشنواره فیلم فجر اضافه شده اتفاق خوبی تلقی می‌شود. البته شنیده‌ام امسال قراراست این دو حوزه یعنی نمایش فیلم‌های داستانی و مستند از یکدیگر تفکیک شوند و در سال های جداگانه به نمایش دربیایند.

وی اضافه کرد: اگرچه با تفکیک فیلم‌های مستند و داستانی، مخاطب فیلم های مستند کاهش می‌یابد. زیرا اغلب مخاطبان ترجیح می‌دهند بلیط‌های خود را برای دیدن فیلم‌های داستانی بخرند. اما باید دید که چه خواهد شد و چه پیش می‌آید.

این مستند ساز درباره درونمایه فیلم خود، گفت:این فیلم به نوعی به بررسی و آسیب‌شناسی پدیده فیلم‌فارسی درسینمای قبل و بعد ازانقلاب ایران می‌پردازد.ما سعی کرده‌ایم دراین فیلم به بررسی نقش جریان‌های اجتماعی سیاسی در شکل‌گیری این فیلم‌ها بپردازیم.

حسینی در رابطه با اینکه در جریان ساخت این فیلم به آوردن نمونه‌هایی از فیلم‌فارسی‌هایی که درسال‌های گذشته ساخته شده، گفت:دراین زمینه نمونه‌های بسیاری آورده شده که فیلم «گنج قارون»نمونه فیلم‌فارسی سینمای پیش از انقلاب و «اخراجی ها»نمونه بعد از انقلاب است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار