مستند برگزيده «پرندگان در سرزمين برف و آفتاب» از امروز چهار‌شنبه دوم بهمن به ‌مدت 4 شب ساعت 20:30 بر روي آنتن شبكه مي‌رود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی، مستند «پرندگان در سرزمين برف و آفتاب» از توليدات صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بويراحمد است.
 
در اين مستند، حيات وحش، پرندگان، آبزيان و محيط زيست سرزمين چهار فصل كهگيلويه و بويراحمد به تصوير كشيده مي‌شود.
 
اين مستند توسط فرشاد افشين پور تهيه شده است كه به موضوع پرندگان در مناطق سردسيري و گرمسيري و همچنين پرندگان حاشيه رودخانه‌هاي زهره، خرسان، بشار و منطقه حفاظت شده دنا مي‌پردازد.
 
مستند «پرندگان در سرزمين برف و آفتاب» به تهيه‌كنندگي، كارگرداني و تصويربرداري فرشاد افشين پور در صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بويراحمد توليد شده است، اين مستند جذاب  در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر عنوان بهترين مستند و در هفتمين جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت عنوان بهترين اثر مستند علمي و زيست محيطي را از آن خود كرده است.
 
استان كهگيلويه و بويراحمد استاني چهار فصل است كه نزديك به 10 درصد آب كشور و 8 در صد جنگل هاي كشور را در خود دارد كه در 80 درصد مساحت استان پراكنده شده است.
 
وجود آب و جنگل در كنار جغرافياي متنوع كه اقليم‌هاي سردسيري و گرمسيري را در كنار هم دارد زمينه مناسبي براي زيست انواع جانواران و گياهان فراهم آورده است.
 
نزديك به 70 نمونه پستاندار و بيش از 84 نمونه پرنده در استان كهگيلويه و بويراحمد وجود دارند كه در مستند پرندگان در سرزمين برف و آفتاب، اقليم‌هاي متفاوت، آب‌هاي سرد و گرم و تنوع زيستي به ويژه در بخش حيات وحش و بخصوص پرندگان به تصوير كشيده شده است.
 
در مستند پرندگان در سرزمين برف و آفتاب ابتدا نمايي كلي از دو منطقه سردسير و گرمسير و چهار فصل طبيعت و سپس به معرفي تك تك پرندگان، محل زندگي آنها، شيوه ادامه حيات، تخم گذاري و پرورش جوجه پرداخته شده.
 
در اين مستند حاشيه رودخانه هاي زهره، خرسان و بشار و همچنين منطقه حفاظت شده دنا مورد كنكاش قرار مي‌گيرد.
 
تمام عوامل و دست اندركاران توليد اين مجموعه بومي بوده و تحقيقات اوليه دقيق، توجه به استانداردهاي بين المللي و تصويربرداري مطلوب از ويژگي‌هاي مهم اين مستند است كه با نمونه‌هاي غربي رقابت مي‌كند.
 
در اين اثر داوود نماينده و سيد سعيد مير سعيد قاضي به ترتيب وظيفه گويندگي متن و تدوين را بر عهده داشته‌اند.
 
گفتنی است، قسمت سوم وچهارم اين مستند شنبه و يكشنبه 5و6 بهمن پخش مي‌شود.
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید کامران خواه
۰۰:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
فوق العاده و عالی بود. زیباترین مستند ایرانی که دیده بودم. فقط لطفا لینک دانلودشو برام میل کنید