عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدامات ترورریستی منطقه از یک قرارگاه فرماندهی هدایت می‌شود/ 200میلیارد دلار هزینه عربستان برای سرنگونی سوریه

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اقدامات ترورریستی منطقه از یک قرارگاه فرماندهی هدایت می‌شود، گفت: برخی منابع اعلام کردند دولت سعودی ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرنگون کردن دولت سوریه و عراق هزینه کرده است، به همین دلیل بی‌مهابا دست به اقدامات تروریستی در این دو کشور می‌زند.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، این روزها شاهد انفجارهای تروریستی در منطقه به ویژه لبنان، یمن، سوریه و  هستیم، همچنین از دیگر اقدامات تروریستی می‌توان به ترور دیپلمات‌های کشورمان در این کشورها اشاره کرد.

از جمله این انفجارات می‌توان به وقوع ۲ انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت و کشته شدن ۲۳ نفر از جمله شهادت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.



همچنین یک دیپلمات ایرانی در صنعا هدف گلوله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و شهید شد.

"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن این حمله، کشته شدن این دیپلمات را تایید کرده است، در پی این اقدام کاردار یمن در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شده است.



"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انفجارهای تروریستی صورت گرفته در منطقه به ویژه در لبنان و یمن، گفت: نظام سلطه برای استمرار حضور در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا کوشش می‌کند تا موضوع  ناامنی‌ها را به تمام منطقه تسری دهد.   
 


وی ادامه داد: هنگامی که غرب به رهبری آمریکا و کشورهای ارتجاع عرب به رهبری سعودی و رژیم صهیونیستی نتوانستند دولت سوریه را که یکی از کشورهای عضو محور مقاومت بود سرنگون کنند، در حال حاضر تلاش می‌کنند تا این ناامنی‌ها را به سایر مناطق گسترش دهند.   
این کار‌شناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: انفجارهایی که در لبنان طی دو ماه گذشته صورت گرفت، به ویژه در منطقه "ضاحیه" در جنوب بیروت که در آن بخش‌های سیاسی حزب‌الله مستقر است، در راستای نا امن جلوه دادن این مناطق قرار دارد.
 
عابدینی افزود: در ماه گذشته نیز شاهد تلاش‌هایی از سوی گروه‌های وابسته به القاعده بودیم که نظام سلطه سعی داشت آن‌ها را در استان الانبار عراق مستقر کند که درگیری‌های خونینی روی داد و رژیم سعودی تلاش می‌کند تا سرپوشی بر شکست‌های پی در پی خود در لبنان، سوریه، عراق بگذارد.  
 
وی تاکید کرد:  برخی منابع اعلام کردند دولت سعودی ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرنگون کردن دولت سوریه و عراق هزینه کرده است، به همین دلیل بی‌مهابا دست به اقدامات تروریستی در این دو کشور می‌زند.
 
این کار‌شناس مسائل بین الملل افزود: از سوی دیگر گروه‌های حامی دولت سعودی در لبنان نتوانستند به قدرت بازگردند و مورد استقبال افکار عمومی نیستند به همین دلیل می‌بینیم در این کشور هم کوشش‌هایی مبنی بر ناآرام جلوه دادن اوضاع صورت می‌گیرد.   
 
عابدینی اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در حال حاضر شاهد آن هستیم ایجاد تفرقه مذهبی در بین کشورهای اسلامی است و  تلاش‌ها بر این اساس است تا  تا تفرقه را در لوای شیعه و سنی نشان دهند که در اصل این‌ها دسیسه‌هایی از سوی غرب برای امت اسلامی است.   
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این انفجارها از یک قرارگاه فرماندهی هدایت می‌شود که در راس آن رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا هستند و امت اسلامی باید تلاش کند با شکافی که غرب  بین طوایف و فرقه‌های مختلف ایجاد می‌کند از این پیچ تاریخی عبور کند.

انتهای‌ پیام/
برچسب ها: منطقه ، انفجار ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار