نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "کلاوس مارتین شواب" اقتصاد دان آلمانی و از موسسان این مجمع و مدیر اجرایی آن  نخستین سخنران این نشست بود.

وی درمراسم افتتاحیه این نشست گفت:این چهل و چهارمین نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد است و به همه خوشامد می گویم. من برای نشست امسال توصیه کوچکی دارم. شما باید با خود چیزهای کاملا متفاوت به همراه بیاورید تا این نشست واقعا موفقیت آمیز باشد.

سپس نماینده پاپ بیانیه وی را در این نشست قرائت کرد.

نماینده پاپ گفت:پاپ فرانسیس در این نشست دعوت شد اما نتوانست خود بیاید و پیام کوتاهی برای شواب و دیگر شرکت کنندگان در این نشست فرستاد.

پاپ در بیانیه خود گفت:این نشست بیانگر انعکاس عمیق تر بحران اقتصادی در جهان در چند سال گذشته است.اکنون زمان تغییر قابل توجه و پیشرفت مهم  در حوزه های مختلفی است که تاثیر عمیق بر زندگی بشریت دارند.در حقیقت ما باید گام هایی را که برای بهبود رفاه اجتماعی مردم برداشته شده است ارج نهیم.

وی گفت:اکثریت مردم زمان ما همچنان از ناامنی روزانه رنج می برند که پیامدهای فاجعه بار دارد.من در این نشست باید براهمیت بخش های سیاسی و اقتصادی تاکید کنم.ما باید به شرافت انسانی همه توجه داشته باشیم.غیرقابل تحمل است که هر روز همچنان هزاران نفر بر اثر گرسنگی می میرند.این در حالی است که مقادیر زیادی از غذا دور ریخته می شوند.

در مراسم افتتاحیه این نشست همچنین به برخی هنرمندان برجسته که به گفته مسئول برگزاری این نشست در موضوعات اجتماعی و محیط زیست و حقوق بشر نقش داشتند،جایزه اهدا شد.

"مت دیمون" بازیگر برنده جوایز جهانی یکی از این هنرمندان بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار