لیونل‌مسی، ستاره آرژانتینی‌ تیم فوتبال بار‌سلونا معتقد است هیچ تیمی در گروه F آسان نیست و تیم‌های حاضر با شایستگی کامل در جام جهانی 2014 برزیل حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، لیونل‌ مسی، ستاره‌ی آرژانتینی‌ تیم فوتبال بار‌سلونا بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره مصدومیت‌ با آمادگی کامل به میاد‌ین فوتبال بازگشته‌ است و کم‌کم خود را برای برزیل 2014 آماده می‌کند.
 
** سال 2013،‌ سالی پر از فراز و نشیب برای شما بود، آیا با این حرف موافقید‌؟  
 
بله واقعا‌ سال عجیبی بود با تیم بارسلونا‌ به مقام قهرمانی لالیگا‌ رسیدیم و با تیم ملی آرژانتین جواز حضور در جام جهانی را کسب کردیم و به دلیل مصدومیت‌، بازی‌های اول فصل را از دست دادم‌ می‌توانم بگویم بدترین اتفاق سال 2013 مصدومیتم‌ بود.
 


**تمام مربیانی‌ که با شما کار کرده‌اند روی 2 نکته درباره‌ی شما اتفاق نظر دارند اولین نکته اینکه شما خیلی با استعداد‌ید و نکته دوم شما از بازی نکردن متحیر‌ید، چطور توانستید چند هفته دور از فوتبال باشید و از خانه بازی‌ها را نگاه کنید؟


صادقانه بگویم خیلی خیلی سخت بود اما در واقع من به آرژانتین بازگشتم و فاصله‌ای بین خودم و فوتبال به وجود آوردم 2 ماه دور بودن از دغدغه‌های فوتبال برای من خیلی خوب بود من سعی می‌کنم به بعد مثبت این قضیه را نگاه کنم.
 
**وقتی این فرصت برایتان‌ پیش آمد و به کشورتان‌ باز‌گشتید بیشتر دلتنگ چه چیزی بودید؟

همه چیز! دوستانم، خانواده‌ام، بازگشت به شهرم بعد از مدت‌ها از لحاظ روحی خیلی به من کمک کرد.
 
**می‌توانستید در خیابان بدون حضور جمعیت راه بروید؟

و‌اقعا نه! ولی من سعی می‌کردم به خانه‌ی اقوام و دوستانم بروم و در خیابان زیاد قدم نزنم.


 
**چه احساسی به شما دست می‌داد وقتی بازی‌های تیم بار‌سلونا را از تلویزیون تماشا می‌کردید، آیا شما را عصبی‌تر از مواقع عادی می‌کرد؟

بله و‌اقعا، عصبی تر از زمانیکه در زمین بازی می‌کردم، می‌شدم.
 
**از آنجائیکه‌ بازی‌های جام جهانی نزدیک است می‌توانستید نگرانی مردم از مصدو‌میتتان را درک کنید؟

نه در واقع چون خیال خودم راحت بود و از امکانات اتحادیه‌ی فوتبال آرژانتین استفاده می‌کردم و در آنجا تمرین می‌کردم و بعد به خانه برگشتم و تمر‌یناتم را ادامه دادم و از لحاظ فیزیکی و ذهنی برای شش ماه آینده در موقعیت خوبی قرار گرفتم رفتن به آرژانتین و ر‌یکاوری کردن در آنجا برایم بسیار مفید بود.


**تیم فوتبال  آرژانتین، دلیل تجربه‌ی باز‌یکنانش و میانگین سنی و شکل بازی یکی از تیم‌هایی مدعی قهرمانی جام جهانی است. نظر شما در این باره چیست؟

کاملا درست است تیم ما در حال حاضر در موقعیت خوبی قرار دارد در مرحله‌ی انتخابی تا برد کلمبیا زیاد خوب عمل نکردیم و بعد از آن بازی به تیم خوبی تبدیل شدیم رقابت‌های خوبی بود و باعث شد  تجربه‌های زیادی کسب کنیم امسال باید سال تیم ما باشد ولی خوب در جام جهانی هر اتفاق ممکن است بیافتد واقعا‌ رقابت‌های سختی است.
 


**چه چیزی رقابت‌های جام جهانی را خاص و ویژه می‌کند؟


مسابقات جام جهانی با تمام رقابت‌ها فرق می‌کند حال و هوای استاد‌یوم باعث این تفاوت می‌شود.
 
** نظرتان راجع به گروهتان‌ جایی که ایران، نیجر‌یه، بوسنی‌ هرز‌گوین در آن قرار  گرفته‌اند چیست؟

همه فکر می‌کنند گروهی که ما در آن قرار گرفتیم، گروه آسانی است و ما باید به راحتی از گرو‌همان صعود کنیم اما به نظر من در رقابت های جام جهانی بردن هیچ تیمی آسان نیست اگر تیمی به جام جهانی صعود کرده حتما لیاقتش‌ را داشته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار