احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لغو دعوت ایران برای حضور در ژنو 2 فرصت بزرگی را از غرب برای حل بحران سوریه گرفت

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه لغو دعوت ایران برای حضور در ژنو 2 فرصت بزرگی را از غرب برای حل بحران سوریه گرفت، گفت: تاثیرپذیری دبیر کل سازمان ملل از وزیر خارجه آمریکا شأن سازمان ملل را زیر سوال برده است.

"حجت‌السلام وحید احمدی" نماینده مردم کنگاور در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به اقدام دبیر کل سازمان ملل مبنی بر پس‌گیری دعوت از ایران برای حضور در اجلاس ژنو 2 گفت: بان‌کی‌مون در ابتدا تصور می‌کرد جمهوری اسلامی ایران به توافقات ژنو 1 پایبند باشد اما تاکید جمهوری اسلامی ایران بر مواضع قبلی خود و همچنین فشار آمریکا و برخی کشورها همچون عربستان باعث شد، دبیر کل سازمان ملل دعوتش را برای حضور ایران در ژنو 2 پس بگیرد.
 
وی با بیان اینکه سازمان ملل باید در راستای توسعه صلح و رفع خشونت در جهان مستقل و بی‌طرفانه عمل کند، افزود: اقدام غیر منتظره بان‌کی‌مون در تجدید نظر از دعوت ایران به کنفرانس ژنو 2، سازمان ملل با این اقدام خود نشان داد که سازمانی تحت اوامر استکبار جهانی و غرب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه لغو دعوت ایران برای حضور در ژنو 2 فرصت بزرگی را از غرب برای حل بحران سوریه گرفت، اظهار داشت: تاثیرپذیری دبیر کل سازمان ملل از وزیر خارجه آمریکا شأن سازمان ملل را زیر سوال برده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار