یک مقام شرکت پی اند ای کلاب P&I Club ژاپن همزمان با لغو برخی تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه ایران اعلام کرد شرکت خصوصی بیمه کشتی های ژاپن پوشش بیمه نفتکش های حامل نفت ایران را ازسرگرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پوشش بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران در پی آن از سرگرفته شد که ایران در چارچوب توافق با قدرت های جهان بخشی از فعالیت های هسته ای خود را متوقف کرد و در ازای آن برخی تحریم‌های اقتصادی به حال تعلیق درآمد. 

در چارچوب این توافق شش ماهه ، ممنوعیت های اتحادیه اروپا در بخش پوشش بیمه و حمل و نقل محموله‌های حامل نفت خام ایران به حال تعلیق درآمد.

یک مقام ژاپن اعلام کرد شرکت بین المللی « پی اند ای کلاب » پوشش بیمه عادی هر نفتکش را به مبلغ هفت میلیارد و 600 میلیون دلار ازسرگرفت که یک میلیارد دلار آن به بیمه نشت نفت در آبها اختصاص خواهد داشت. 

وی افزود شرکت های بیمه اتحادیه اروپا نیز برای نخستین بار از سال اواسط سال 2012 ، بار دیگر نفتکش های حامل نفت ایران را تحت پوشش بیمه قرار خواهند داد و این بدان معناست که خریداران ژاپنی نفت ایران دیگر به شرکت های ژاپنی برای پوشش بیمه نفتکش های حامل نفت ایران متکی نیستند.

خریداران نفت ژاپنی با تحریم شرکت های بیمه کننده نفت ایران بیشترین زیان را متحمل شدند.

ژاپن واردات نفت از ایران را به منظور رهایی از تحریم های اعمال شده در بخش بیمه و کشتیرانی به طور موقت در ژوئیه سال 2012 متوقف کرد و برای ادامه مبادلات نفتی با ایران منتظر ماند تا دولت با پوشش بیمه هفت میلیارد و 600 میلیون دلاری هر نفتکش موافقت کند. 

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد کاهش تحریم های آمریکا به چین ، هند ، ژاپن ، کره جنوبی ،‌ تایوان و ترکیه به عنوان شش خریدار فعلی نفت ایران این امکان را خواهد داد تا خرید نفت خود را از این کشور در مدت شش ماهه اجرای توافق هسته ای موقت ایران و قدرت های جهان در سطح فعلی حفظ کنند. 

ژاپن واردات نفت از ایران را در سال 2012 ، تقریبا 40 درصد کاهش داد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار