عباس نيك‌نژاد مدير اسبق اطلاعات هوانوردي شركت فرودگاه‌هاي كشور به‌عنوان مسئول بخش مديريت اطلاعات هوانوردي/مديريت ترافيك هوايي (Regional officer, AIM/ATM) در دفتر منطقه‌يي ايكائو در خاورميانه- قاهره منصوب شد.

به‌گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور، اين براي نخستين بار است كه يك نفر ايراني‌الاصل از مجموعه هوانوردي كشور در ساختار رسمي سازمان ايكائو كه متولي امور هوانوردي در دنياست، حائز اين عنوان مي‌شود.

نيك‌نژاد با بيش از 14 سال سابقه عملياتي در بخش‌هاي مراقبت پرواز و مديريت اطلاعات هوانوردي در شركت فرودگاه‌هاي كشور كه به‌تازگي نيز به عضويت هيئت علمي دانشگاه تهران درآمده بود، طي فرآيند شش ماهه جذب در سازمان بين‌المللي هواپيمايي كشوري-ايكائو و پس از موفقيت در مراحل مختلف ارزيابي‌هاي مربوطه و مصاحبه، به اين سمت منصوب شد.

نيك نژاد پيش از اين نايب رئيس اجلاس مديريت اطلاعات هوانوردي در دفتر مذكور بوده است كه در اجلاس‌هاي آن دفتر حضور فعال و تاثيرگذاري داشته است.

دفتر منطقه‌يي ايكائو در خاورميانه در حوزه‌هاي تخصصي مديريت ترافيك هوايي، مديريت اطلاعات هوانوردي، ارتباطات و ناوبري، عمليات فرودگاهي، عمليات پرواز و امنيت هوانوردي، وظايف تدوين و نظارت بر استانداردها و الزامات هوانوردي را پيگيري مي‌كند كه انتصاب اخير مربوط به مسئوليت بخش مديريت اطلاعات هوانوردي/مديريت ترافيك هوايي(Aeronautical Information Management / Air Traffic Management) در آن دفتر مي‌شود.

ايكائو براي پست‌هاي تخصصي دفاتر منطقه‌يي و براساس سيستم متمركز مديريت منابع انساني سازمان ملل متحد و به‌طور عمومي اعلان‌هاي مربوط به آن پست‌ها را منتشر مي‌كند و طي يك فرآيند بسيار دقيق و مبتني بر شايستگي و تجربيات كانديداهاي آن پست‌ها، نسبت به اتخاذ مكانيسم‌هاي ارزيابي، آزمون و مصاحبه، از ميان بهترين متخصصين هوانوردي در دنيا، كارشناسان و مديران بخش‌هاي مختلف خود را انتخاب و منصوب مي‌كند.

گفتني است؛ ايكائو به عنوان يكي از سازمان‌هاي تخصصي سازمان ملل كه مقر آن در مونترآل قرار دارد، از طريق هفت دفتر منطقه‌يي امور مربوط به استانداردها و الزامات هوانوردي را در مناطق مختلف دنيا پيگيري و نظارت مي‌كند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار