عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان گفت: وحدت و یکپارچگی امت اسلام؛ هدف سیره عملی پیامبر اسلام(ص) و از راهبردهاي بنيادين اقتدار امت اسلامي در تمام زمان‌ها و مكان‌ها است.

عباسعلی فراهتی در آخرین روز هفته وحدت و در روز میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اصفهان ا تاکید بر تلاش‌هاي فراوان پيامبر اعظم(ص) در راه برپايي و تحقق اقتدار امت اسلام کرد گفت: اقتدار و عزت جامعه نو پاي اسلامي در عصر رسالت، برآيند وحدت و راه‌ كارهاي ارايه شده از سوي پيامبر خاتم(ص) ‌بود.

وی ضرورت، ‌اهميت و فوايد وحدت در سيره سياسي، اجتماعي و فرهنگي پيامبر(ص) ‌علاوه بر گفتارهاي آن حضرت را تاکید کرد و افزود: پيامبر اعظم(ص) اسوه كامل در تمامي ابعاد زندگي است كه الگو قرار دادن سيره آن حضرت، براي مسلمانان امروز نيز، كارآمدترين راه‌ كارها را براي تحقق وحدت اسلامي، ارايه مي دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان با استناد به حدیثی از امام علی(ع) وحدت را عامل اصلاح شكاف‌هاي اجتماعي و پیونددهنده فاصله ها دانست و افزود: مراد از وحدت امت اسلامي هم ‌بستگي و همدلي مسلمانان در كنار حفظ مذاهبشان بر محور مشتركات ديني مثل توحيد، قرآن، پيامبر اعظم(ص) و سنت و سيره نبوي است.

فراهتی هم ‌بستگي و همدلي مسلمانان در برابر خطراتي كه اصل اسلام و جامعه مسلمانان را تهديد مي كند نمادی دیگر از اهداف وحدت تاکید کرد و گفت: دوری از اختلاف هاي گوناگون مذهبي، سياسي، نژادي، زباني و غیره که موجب وهن و سستي امت اسلامي مي شود ضروری است.

وی تجلّي راهبردهاي گوناگون پيامبر اعظم(ص) براي برپايي وحدت امت اسلامي در سيره آن حضرت را تاکید کرد و گفت: حضرت با ورودش به مدينه راه ‌كارهاي اساسي از جمله انعقاد پيمان نامه ها و عقد قراردادهاي اخوت را براي عزت و اقتدار مسلمانان در پيش گرفت كه از بارزترين راهبردهاي وحدت اسلامي در جامعه آن زمان است.

این عضو هیات علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان در ادامه حمايت از محرومان وتحمل و مدارا را دو نمونه دیگر از راه‌كارهاي اجتماعي و فردي وحدت در سیره پیامبر ختمی مرتبت(ص) در صدر اسلام یادآورشد و گفت: وحدت جوهره قوام، پايداري وحيات هستي است و پيامبران، سفيران وحدت اسلامي هستند.

این مولف،مترجم و محقق کتب اسلامی مدیریت عالمانه امام خمینی(ره) در نامگذاری هفته وحدت را یادآورشد و گفت:هدف معمار کبیر انقلاب اسلامی از نامگذاری این هفته حفظ عزت و کرامت امت اسلامی است.

برچسب ها: اصفهان ، اقتدار ، امت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.