مصرف مولتی ویتامین اکثرا برای سالمندان و افراد بالای 50 سال که به حد کافی میوه و سبزیجات دریافت نمی‌کنند از ملزومات است.

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب که افرادی که رژیم غذایی متنوع را رعایت می‌کنند و به حد کفایت سبزی‌ها و میوه‌ها را دریافت می‌کنند نیاز به مولتی ویتامین‌ در آنها ضروری نیست گفت: مصرف مولتی ویتامین اکثرا برای سالمندان و افراد بالای 50 سال که به حد کافی میوه و سبزیجات دریافت نمی‌کنند از ملزومات است.

به گفته وی خانم‌های باردار از جمله افرادی که ملزم به دریافت ویتامین‌ها از جمله ویتامین B هستند که باعث می‌شود با مصرف آن اعصاب و نخاع کودک شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: مصرف زیاد مولتی ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های حلول در چربی مثل ویتامین A مصرف زیاد آن باعث سرگیجه استفراق و تهوع در فرد می‌شود، B ،K و D و زیادی مصرف آن باعث مسمومیت می‌شود.

وی در ادامه افزود: مصرف زیاد ویتامین محلول در آب مثل ویتامین C خطر سنگ کلیه را در فرد افزایش می‌دهد اما یک تفاوت اساسی با ویتامین‌های محلول در چربی دارد که دفع می‌شود.

وی در پایان توصیه کرد: مولتی ویتامین‌ها یا مکمل‌ها را نباید بی‌یویه و خودسرانه مصرف کرد و حتما با تجویز پزشک و با دوز معین استفاده شود. تا کمتر آسیبی به بدن وارد کند.

برچسب ها: مولتی ، ویتامین ، چربی ، نخاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار