یک کارشناس مسائل سیاست خارجی، در پی لغو دعوت ایران به نشست ژنو 2، گفت: بان‌کی‌مون باید متوجه بازیهای سیاسی برخی قدرتها و لابی‌های سنگین صهیونیزم باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

به نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه دکتر محمد کرمی راد گفت: آنچه که مسلم است این است که با توجه به مسائل و مشکلاتی که عربستان صعودی در منطقه برای حمایت از تروریسم ها دنبال می کند بسیار بدیهی و طبیعی بود که با حضور ایران در نشست ژنو 2 مخالفت شود.

وی افزود: در حالی که روسیه و خود سوریه از حضور ایران در نشست ژنو 2 حمایت کرده بودند، مخالفت های عربستان، آمریکا و گروه های مخالف سوریه باعث شد کهدبیرکل سازمان ملل دعوت خود از ایران را پس بگیرد.

این نماینده پیشین مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: یقینا حضور ایران در نشست ژنو 2 می تواند بسیاری از حقایق و مسائل منطقه را روشن کند، بنابراین طبیعت کار آنها این است که با حضور ایران در این نشست مخالفت کنند.

کرمی راد گفت: بان کی مون به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد باید متوجه بازیهای سیاسی برخی قدرتها و لابی های سنگین صهیونیزم باشد.

وی با تاکید بر این مهم که ایران اسلامی در سطح منطقه بسیار تاثیرگذار است، گفت: حضور ایران در حل و فصل مناقشات منطقه ای همیشه مدنظر بوده و به همین دلیل روسیه و برخی دیگر از کشورها معتقدند ایران می تواند در ژنو 2 حضور اثرگذاری داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی، اظهارکرد: تاثیر و نفوذ کلام ایران در سطح منطقه همواره مثال زدنی بوده و اکثر قدرتهای جهان به آن کاملا واقف اند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آنکه دبیرکل سازمان ملل متحد رسما از ایران برای شرکت در ژنو 2 دعوت کرد، ایران بدون هیچ پیش شرطی آن را پذیرفت و حتی نماینده خود را (امیر عبدالهیان) برای شرکت در آن نشست تعیین کرد اما دبیرکل سازمان ملل متحد به دلیل لابی های سنگین صهیونیزم، عربستان و گروه های مخالف سوریه، ناچارا دعوت خود را از ایران پس گرفت.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: چه ایران در این نشست باشد و چه نباشد، چیزی از ژنو 2 بیرون نخواهد آمد چراکه مردم سوریه شناخت لازم را از جنایات گروه های تکفیری، سلفی ها و وهابیون کسب کرده اند و اسناد و مدارکی که دولت بشار اسد به دست آورده باعث تشکیل پایگاه های مردمی بسیج در همراهی با ارتش سوریه شده است. و این مورد بیش از هر چیز دیگر آنها را نگران کرده است.

کرمی راد خاطرنشان کرد: همچنین غربی ها باید بدانند که اگر روزی این تروریست ها زمام حکومت سوریه را در دست گیرند، غرب هم به دردسر بزرگی دچارخواهد شد چراکه ماهیت واقعی آنها چیزی به غیر از تروریست نیست./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، سیاسی ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.