نمایندگان مجلس با ابقای معاونت نظارت مجلس و ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصمیم گیری مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ابقای معاونت نظارت مجلس و ارجاع ماده مذکور به مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفت کردند.  
 
اضافه می‌شود، ماده ۷ طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شورا‌ها، مجامع و سایر هیئت‌ها که به تشکیل معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی اشاره دارد، اخیرا مورد ایراد شورای نگهبان واقع شده و به مجلس ارجاع داده شده است.  
 
از این جهت محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس پیشنهاد ابقاء این ماده را مطرح کرد که مجددا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود تا مجمع در این مورد تصمیم گیری کند اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۵۹ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف، ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن با این موضوع مخالفت کردند.  
 
این در حالیست که نمایندگان با ۷۲ رای موافق، ۷۴ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع با حذف ماده مذکور مخالفت کرده بودند بنابراین این ماده برای بررسی به کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس ارجاع شد.  
 
براین اساس؛ ماده ۷ طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی شوراهای عالی، شورا‌ها، مجامع و سایر هیئت‌ها تصریح می‌کند به منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمد نمودن نظام نظارت و ارتقای بهره وری و برای تقویت مدیریت کشور، شورای دستگاه‌های نظارتی متشکل از دو نفر از مسئولان نظارتی هر قوه با انتخاب رئیس قوه با حفظ استقلال هریک از آن‌ها در حدود مقرر در قانون اساسی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار