آمریکا برای اعزام یک نماینده به کره شمالی برای بازگرداندن یک آمریکایی زندانی در آن کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود روز دوشنبه گفت : «ما پیشنهاد دادیم که رابرت کینگ سفیر خود را به پیونگ یانگ اعزام کنیم تا بتواند اجازه آزادی کنت بائه Kenneth Bae را از مقامات آن کشور بگیرد.»
کنت بائه به اتهام تلاش برای براندازی حکومت کره شمالی به پانزده سال اقامت اجباری و حبس در آن کشور محکوم شده است. مقامات پیونگ یانگ روز دوشنبه اجازه دادند وی در یک کنفرانس خبری شرکت کند که طی آن، وی خواستار آزادی خود شد.
مقام آمریکایی در ادامه افزود : «امیدواریم تصمیم مقامات کره شمالی به صدور مجوز شرکت کنت بائه در یک کنفرانس خبری نشانه ای از اراده آنها برای آزاد کردن این آمریکایی باشد.»
کنت بائه که اصلیت کره شمالی دارد، روز دوشنبه همراه با دو محافظ با لباس خاکستری رنگ زندانی ها در مقابل دوربین خبرنگاران ظاهر شد و ضمن آنکه گناه خود را پذیرفت، از دولت آمریکا درخواست کرد خانواده وی را بیابد.
وی که 45 سال دارد در سوم نوامبر 2012 در شهر بندری راسون در شمال شرق کره شمالی و در حالی که یک روادید گردشگری داشت، بازداشت شد.
به نوشته مطبوعات کره جنوبی، وی همراه با تعداد زیادی گردشگر سفر می کرد که یکی از آنها یک دیسک سخت حاوی اطلاعاتی که از نظر پیونگ یانگ حساس و محرمانه بودند، با خود همراه داشت.
هنوز مشخص نیست بائه صادقانه به گناه خود اعتراف کرده است یا او را وادار به بیان این اعترافات کرده اند اما برخی از زندانی های خارجی که از زندان های کره شمالی آزاد شده اند می گویند برای اعتراف به شدت زیر فشار قرار داشته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار