سکوت "روح الله جعفری" پس از سه سال شکسته می‌شود

روح الله جعفری سرپرست و کارگردان گروه تئاتر "گیتی" پس از سه سال، نمایش "من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟"، نوشته‌ی "ماتئی ویسنی" یک را در دولت تدبیر و امید به صحنه می برد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ متن این نمایش، اورژینال است و "تینوش نظم جو" آن را کارگردانی کرده است.این کارگردان چند سالی است که به طور پیوسته آثار ویسنی یک را کار می کند.
نمایش«من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» روایت‌گر داستان کودکی است که هنگام تولد به جای دست راست، یک بال دارد و همین موضوع باعث سوءاستفاده دیگران از او می‌شود تا موقعیت خود را در جامعه ارتقا دهند.

این نمایش شامل 20 صحنه است که بیش از 30 بازیگر در آن حضور دارند. 

جعفری نمایشنامه «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» راچندی پیش در خرداد ماه سال جاری در تالار «حافظ» خوانش کردو با استقبال قابل توجه هنرمندان،هنردوستان و اهالی رسانه روبه‌رو شد.

«تماشاچی محکوم به اعدام»، اسب‌های پشت پنجره»، «شهادت خوانی انسان های سرگشته ای که به بهای اندک مسیح شان را به صلیب کشیدند، از بهر آن که راست کردار بودند!»، «و ناگهان...»، «بر فراز ناقوس ها»، «بلوط ها در مه»، «آن که می گوید آری، آن که می گوید نه»، «غروب در دریای غریب» و... از جمله دیگر نمایش‌هایی هستند که روح‌الله جعفری آن ها را دراماتورژی و کارگردانی کرده است.

این نویسنده و کارگردان چندی پیش رساله دکترای تخصصی خود را با موضوع «طراحی الگوی عوامل اثرگذار بر فرهنگ تئاتر و تعیین جایگاه آن در اوقات فراغت اقشار کم درآمد و پردرآمد شهر تهران» در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات ارائه کرد و با اکثریت مطلق آرای هیئت داوران، نمره عالی (بیست) را دریافت کرد.

پیش فروش بلیط های نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» در سایت )تیوال(WWW.TIWALL.COMو (ایونتو)WWW.EVENTO.IRآغاز شده است.

این نمایش از 17 بهمن‌ تا 22 اسفند 1392 و  فروردین 1393 در تالار «چهارسو» تئاترشهر، ساعت 19:30 دقیقه به صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: تئاتر ، جعفری ، پرنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار