رخدادهای رایانه‌ای؛

جاوا هم به پشتیبانی از ویندوز XP خاتمه داد

هنوز مشخص نیست كه آیا كاربران ویندوز XP در آینده قادر به استفاده از جاوای امن خواهند بود یا خیر، اما در حال حاضر جاوا 8 با ویندوز XP سازگار نیست.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اوراكل به پشتیبانی از جاوا بر روی ویندوز XP پایان داد. در نتیجه، به‌روز رسانی‌های امنیتی سه ماهه كه برای پانزدهم جولای برنامه‌ریزی شده‌اند، شامل هیچ ترمیمی برای ویندوز XP نخواهند بود. این شركت در یک سؤال متداول بر روی سایت جاوای خود تأكید كرده است كه اتمام دوره پشتیبانی مایكروسافت از ویندوز XP، دلیل اوراكل برای این تصمیم‌گیری است. كاربران می‌توانند همچنان جاوا 7 را با قبول ریسك آن اجرا کنند. جاوا 8 (نسخه اصلی بعدی جاوا) برای ویندوز XP در دسترس نخواهد بود.

مدیر عامل شركت امنیتی دانماركی Hemidal Security در یادداشتی نوشت كه پس از اینكه این به‌روز رسانی‌ها اعمال گردند، دیگر جاوا بر روی ویندوز XP بارگذاری نخواهد شد. به گفته وی، نسخه‌های جدید جاوا عبارتند از 7u65 و 8u11.



مدیر محصول جاوا در اوراكل نوشت:
«همانطور كه می‌دانید مایكروسافت دیگر ویندوز XP را پشتیبانی نمی‌كند و به كاربران خود توصیه كرده است كه به جهت داشتن محیطی پایدار و امن، به نسخه‌های جدیدتر ویندوز مهاجرت کنند. اوراكل نیز همین توصیه را به كاربران جاوای ویندوز دارد و همچنین توصیه می‌كند كه با جدیدترین نسخه امنیتی جاوای 7 و 8 به‌روز باشند. جاوا 8 دارای یک سری مسائل عدم سازگاری با ویندوز XP است، به همین دلیل این جاوا بر روی ویندوز XP پشتیبانی نمی‌شود. البته ما به دنبال راه‌هایی برای حل این مسأله هستیم.
در حال حاضر ما كاربران جاوای ویندوز XP را با به‌روز رسانی آنها به آخرین به‌روز رسانی امنیتی جاوا 7 امن خواهیم كرد. كاربران جاوای نسخه‌های جدیدتر ویندوز می‌توانند بین جاوا 7 و جاوا 8 انتخاب كنند و بر اساس انتخاب خود به‌روز رسانی‌های امنیتی را دریافت کنند.
»

بر اساس این توضیحات مشخص نیست كه كاربران ویندوز XP در آینده قادر به استفاده از جاوا باشند یا نه و باید ریسک آن را خود بپذیرند.
منبع: certcc
 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
cr7
۱۸:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
والا یکی باید از جاوا پشتیبانی کنه
آخرین اخبار