مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت مصمم به حفظ سهم 50 درصدي توليد فولاد در کشوراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، بهرام سبحاني با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله کشور در افق سال 1404 گفت: بر اساس برنامه ريزي مقرر است در سال 1404 ظرفيت توليد فولاد کشور به 55 ميليون تن افزايش يابد که در اين راستا فولادمبارکه برای حفظ سهم 50 درصدي توليدباید طرح هاي توسعه خود را براي رسيدن به ظرفيت 25 ميليون تن اجرا نمايد.

وی افزود: فولاد هرمزگان بدليل داشتن ظرفیت هاي بسيار خوب از قبيل شرايط آب و هوايي و اقليمي، آب دريا، گاز و برق و راههاي دسترسي آسان براي صادرات محصولات و نيروي انساني مجرب و با نشاط بيشترين امکان را براي توسعه صنعت فولاد کشور دارا ست.

سبحاني افزود: خوشبختانه نيروي انساني متخصص و مجرب شرکت فولاد مبارکه اصفهان ساليان سال در رشد و توسعه فولاد کشور فعاليت داشته، با حضور در فولاد هرمزگان بخوبي دانش فني و تجربه خود را به اين شرکت منتقل نموده ضمن اينکه با در اختيار گرفتن نيروهاي بومي و جوان ظرفيت هاي بسيار خوبي براي توسعه‌هاي اين شرکت فراهم نموده است که قطعاً کارکنان خدوم و زحمتکش فولاد هرمزگان در توسعه‌هاي آتي اين شرکت نقش بسيار ارزشمندي را ايفاء خواهند کرد.

مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان در ادامه تصريح کرد: توسعه هاي فولاد هرمزگان در مرحله اول، تکميل خطوط بالادست و پايين دست است بطوري که با توجه به داشتن دو واحد احياءمستقيم به يک خط توليد گندله در بالادست نياز دارد که در جهت تأمين گندله مورد نياز احياءمستقيم اجرا خواهد شد چرا که اين واحد يکي از گلوگاه هاي فولاد هرمزگان به شمار می رود.

سبحاني توجه ويژه به صادرات محصولات در بازارهاي خليج فارس و اروپا را در راستاي توسعه هاي عمودي و افقي شرکت فولاد هرمزگان بيان کرد و افزود: براي رسيدن به چشم انداز کشور در افق1404فولادمبارکه اصفهان علاوه بر توسعه هاي خود در مجموعه فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان به سرمايه گذاري در ساير طرحهاي فولادي کشور براي رسيدن به ظرفيت 25 ميليون تن اقدام خواهد نمود.

مديرعامل فولاد مبارکه در ادامه به عرضه 10 درصدي سهام فولاد هرمزگان در فرابورس طي روزهاي آينده اشاره کرد و گفت: اين موضوع نقطه عطفي براي گام هاي بعدي اين شرکت براي اجراي طرح هاي توسعه‌اي در اين شرکت است.

وي در ادامه افزود: ظرفيت اسمي فولاد هرمزگان در حال حاضر 5/1 ميليون تن مي باشد که قطعاً در سال 93 اين شرکت با ظرفيت کامل محصولات خود را توليد خواهد نمود و در مرحله بعدي ظرفيت اين کارخانه به 5/2 ميليون تن و در ادامه به 5/3 ميليون افزايش خواهد يافت.

فولاد هرمزگان درمالکیت شرکت فولاد مبارکه است.

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.