اولین جشنواره خیریه غذای سالم - کودک سالم با هدف احیای فرهنگی غذای سنتی و بومی در رامسر برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی رامسر در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: این جشنواره در راستای احیاء فرهنگ غذای سنتی و بومی و به همت و ابتکار سه مهد کودک شاپرک، آهیل و خورشید برگزار شد که مهمترین اثر آن آموزش غذای سالم برای کودکان و تاثیر در بدن خردسالان است.

حمیدرضا حبیب اللهی افزود: در گذشته در سبد غذایی کودکان ، شیر یکی از مواد غذایی اصلی بود ولی در سالهای اخیر سرانه مصرف شیر در ایران حدود 70 لیتر است که درمقایسه با کشورهای خارجی که حدود 400 لیتر است، بسیار اندک است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با احیای فرهنگ غذای سنتی و بومی بتوانیم در جهت سلامتی کودکان گامی برداشته باشیم.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی شبکه بهداشت و درمان رامسر نیز گفت: این جشنواره خیریه در واقع یک برنامه آموزشی برای خانواده ها است که فرهنگ نادرست الگو های غذایی که منجر به بیماری های قلبی، عروقی، فشار خون، زخم معده و ... را کنار گذاشته و به سمت و سوی تهیه غذای سالم با مواد سالم روی بیاورند.

افلاطون پورعلی افزود: کاهش مصرف نمک از سفره های غذایی و استفاده از روغن های بدون کلسترول می تواند برای بدن بسیار مفید باشد و این نوع مصرف غذایی را باید از کودکی به بچه ها آموزش داده شود.

وی اضافه کرد: نان و پنیر و سبزی و استفاده از انواع مغز ها مانند گردو ،پسته و استفاده از شیر در سبد غذای کوکدان بهترین میان وعده غذایی برای آنان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره ، غذا ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.