به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، فروش خودروهای پژو در سطح جهانی 4.9 درصد سقوط کرد، به طوری که میزان تقاضا در اروپا در سال 2013 به کمترین میزان خود طی 20 سال گذشته رسید.
فروش جهانی خودروهای پژو سال گذشته میلادی به 2.82 میلیون وسیله نقلیه سقوط کرد، در حالی که این رقم در سال 2012 معادل 2.97 میلیون بوده است.
این میزان کاهش فروش تنها در اروپا برابر 7.3 درصد است.
سقوط فروش خودروهای پژو به حدی کاهش یافته است که حتی سود بدست آمده این شرکت در چین و آمریکای لاتین را نیز تحت الشعاع قرار داد.
فروش خودرو در چین و آمریکای لاتین با 26 درصد افزایش به 557 هزار خودرو رسید.
لازم به ذکر است بر اساس این گزارش، گروه خودروسازی پژو فرانسه با
اعمال تحریمهای یکجانبه غرب علیه ایران، پژو فرصت فروش حدود 144 هزار خودرو در
بازار ایران را از دست داد.