ائتلاف ملی موسسات مسیحی فلسطین اعلام کرد که ترفند جذب و استخدام مسیحیان در "اسرائیل" بخشی از سیاست اشغالگرانه رژیم صهیونیسیتی در اقدامی تلافی جویانه از مسیحیان ساکن سرزمین های اشغالی بشمار می آید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، این ائتلاف در نشست سالانه خود تصریح کرد که پروسه جذب مسیحیان در "اسرائیل" و به دنبال آن اظهارات مسئولان این رژیم در اعطای امتیاز و وعده و وعید به مسیحیان، برگرفته از اهداف تبعیض آمیز صهیونیستها و بخشی از سیاست قدیمی و جدید "اسرائیل" به این معنا که "تفرقه بینداز و حکومت کن" محسوب می شود.

این ائتلاف افزود که اقدام اشغالگران در زمان حاضر به عنوان انتقام از مسیحیان فلسطینی صورت می گیرد که به تازگی موفق شده اند توجه بسیاری از گروهها و کلیسای جهانی را علیه سیاست های شهرک سازی رژِیم"اسرائیل" که ملت فلسطین را از حقوق مشروع و قانونی خود باز داشته اند، جلب کنند.

شرکت کنندگان در این نشست که با حضور رهبران معنوی مسیحیان چون پاتریک میشل صباح، مطران منیب یونان و مطران عطالله حنا برگزار شد، تاکید کردند که مسیحیان فلسطین در این سرزمین تاریخی یا هر جای دیگری در جهان، با هرگونه تلاش مشکوکی از سوی صهیونیست ها در فلسطین مقابله خواهند کرد. ائتلاف ملی موسسات مسیحی فلسطین در این نشست بر ضرورت اتخاذ راهکاری در برقراری ارتباط و همکاری با فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 48 به منظور ایجاد دیدگاهی مشترک و قابل اجرا با مسیحیان فلسطین موافقت کردند.

این ائتلاف با استقبال از سفر تاریخی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به سرزمینهای اشغالی فلسطین، این سفر را گامی مهم در جهت اتحاد کلیساهای جهان برشمرده و بر مواضع کلیسای کاتولیک و ارتدوکس در حفظ حرمت قدس شریف و تمامی سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید کردند. آنها همچنین مخالفت شدید خود را با هرگونه انحصارطلبی و تبعیص نژادی به ویژه سیاسی کردن دین و بکارگیری آن در اهدافی مانند یهودی سازی قدس اشغالی و تبعیض علیه ساکنان آن اعلام کردند. ائتلاف ملی موسسات مسیحی در فلسطین همچنین با ارسال پیامی به واتیکان، کلیساهای جهان و کمیته مرکزی ویژه امور مسیحی در فلسطین به توافق های واتیکان و رژیم "اسرائیل" اعتراض کرده و درباره وقوع هرگونه شرایطی که کلیساهای فلسطینی به ویژه در سرزمین های اشغالی 1967 در قدس اشغالی را تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دهد هشدار دادند.

در پایان، این ائتلاف سکوت و انفعال مجامع بین المللی را در نادیده گرفتن موضوع اسقف ها و راهبه های اسیر سوری و دیگر اسرای دربند تروریست ها محکوم و خواستار تلاش و اقدام فوری برای آزادی آنها شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار