عضو شورای ملی زعفران با اشاره به افزایش 20 درصدی صادرات این محصول در سال جاری گفت: قیمت هر کیلو زعفران بسته به کیفیت آن از سه میلیون و 500 هزار تومان تا چهار میلیون و 500 هزار تومان متغییر است.

علی حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه رفع موانع صادراتی مانند اخذ عوارض از صادرات زعفران در بسته‌های بیشتر از ۳۰ گرم در توسعه این امر مهم است، اظهار داشت: براساس پیش بینی‌ها صادرات طلای سرخ در سال جاری(از تولید زراعی ۹۲ تا تولید زراعی ۹۳) حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد. 

وی در رابطه با لغو اخذ تعهد ارزی از صادرکنندگان، اضافه کرد:بنده از اجراي عملي اين قانون در گمركات بي خبر هستم .

حسيني در پاسخ به اين سوال كه لغو اخذ تعهد ارزي چه ميزان در افزايش صادرات موثر خواهد بود، ادامه داد: مساله اينجاست كه اين پيمان در گذشته نيز قابل اجرا نبود و صادركنندگان به ندرت آن را انجام مي دادند اما رفع اين مانع افق روشني در صادرات زعفران پديدار مي كند. 
 
وي با اشاره به صادرات 130 تن زعفران در سال گذشته گفت: در 9 ماهه امسال بيش از 85 تن از اين محصول صادر شده است و با توجه به اين مساله تا پايان سال ميزان صادرات طلاي سرخ با رشد بيشتري مواجه مي شود.
 
وی با بیان اینکه قیمت زعفران در روز با نوسانات زیادی همراه است اظهار داشت: بهای هر کیلو زعفران بسته به کیفیت آن از سه میلیون و ۵۰۰ تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.  

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، زعفران ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار