رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توجه بیشتر به کیفیّت بسته‌بندی و برندسازی، می‌تواند ارزش افزوده آن را در بازارهای جهانی ارتقا داده و ارزآوری مطلوبی به همراه داشته باشد.

مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ضمن عنوان نمودن مقدار زعفران تولیدی از هر هکتار در استان افزود: سالانه 440 کیلوگرم زعفران در استان تولید می شود و کارشناسان تولید متوسط 5/3 کیلوگرم در هکتار برای زعفران برآورد کرده اند.

وی تشریح کرد: بیش از 60 درصد از محصول زعفران تولید شده در کشور صادر می‌شود.

محمدیان اظهار کرد: تولید زعفران در آذربایجان‌شرقی با هدایت و حمایت سازمان، از 15 سال پیش با احداث مزارع نمایشی این محصول آغاز شده است و در حال حاضر شهرستان مرند با دارا بودن بیش از 90 هکتار اراضی زیر کشت، مهم‌ترین مرکز تولید زعفران در استان به شمار می‌آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره ای به حمایت از بهره برداران تاکید کرد: سازمان سعی دارد در کنار توسعه سطوح زیر کشت و حمایت از بهره‌برداران، شرایط لازم را برای ایجاد ارزش افزوده این محصول با هدایت و حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی آن مهیا سازد.

محمدیان افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید در سطوح مختلف به فرهنگسازی‌ در زمینه مصرف و تولید محصولات مهمی همچون زعفران بپردازند.

وی یادآور شد: کارآفرینی برای برداشت را به همراه درآمدزا بودن زعفران به نوعی بیانگر تولید ملّی با حماسه ای اقتصادی است.


انتهاي يام/ ش ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.