برنامه‌های راديو و تلويزيون از دوازدهم ربيع الاول رنگ و بوي وحدت و شادی مسلمانان در ميلاد رسول گرامي اسلام به خود گرفته است.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي  مديران و تهيه‌كنندگان در راديو و تلويزيون در روزهاي هفته وحدت به نوعي برنامه‌ريزي كردند تا برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني علاوه بر ايجاد فرح و نشاط در مخاطبان، به معرفت بيشتر آنان از پيامبر گرامي اسلام كمك كند.   
 
به همين منظور در برنامه‌هاي اين هفته علاوه بر انعكاس جشنها و مراسم‌هاي مختلفي كه در نقاط مختلف كشور برا شده بود، برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور و ويژه‌اي براي تبيين شخصيت حضرت محمد(ص) تهيه و پخش شد.  
 
از جمله برنامه‌هاي مهم رسانه ملي در اين هفته برپايي مراسم پاياني جشنواره بين‌المللي سيما بود كه چهارشنبه شب با معرفي برگيدگان در بخشهاي مختلف به كار خود پايان داد.   
 
افتتاح رسمي شبكه تنسيم در روز هفدهم ربيع الاول نيز از ويژه هاي صدا و سيما براي باشكوه تر كردن هفته وحدت و جشن هاي ولادت است . اين شبكه مدتي است به صورت آزمايشي كار خود را دنبال مي كند.  
 
برنامه‌های رادیویی 
 
بررسي ابعاد مختلف شخصيتي حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) ، بررسي سيره عملي و علمي اين بزرگواران ، الگوگيري از خصايص اخلاقي معصومين عليهما سلام  و تبيين شرايط سياسي و اجتماعي دوران پيامبر (ص) از مهمترين رويكردهاي برنامه هاي راديو در اين هفته است.
 
ويژه برنامه «طلوع خورشيد و ماه» از برنامه هايي است كه شنبه و يكشنبه، ساعت 9 تا 11 از راديو تهران پخش مي‌شود.
 
«گنج سخن»، "معراج نامه"، "عصر آشنا" و "آواي وحدت" از ديگر برنامه هاي راديو تهران براي اين هفته هستند.
 
راديو نمايش نيز همزمان با اين جشنها نمايش هايي را با موضوع زندگي پيامبر گرامي اسلام (ص) و امام صادق(ع) آماده اجرا كرده است.
 
در روز ميلاد رسول مهرباني ها، پيامبر اكرم (ص) و ميلاد حضرت امام صادق (ع)، چهار ويژه برنامه "صداي پاي نور" "ماه مجلس"   "جشن باران"  و "آواها و نواهاي مهرباني" از راديو صداي آشنا براي هموطنان ايراني در خارج از كشور پخش خواهد شد.   
 
راديو فرهنگ يكشنبه 29 دي ويژه برنامه هاي "رسول هدايت "و "اقيانوس معرفت" را پخش مي كند. ويژه برنامه «سايبان آرامش» كاري از گروه سلامت روان و خانواده شبكه سلامت است كه همزمان با ولادت پيامبر گرامي اسلام(ص) روز يكشنبه 29 دي ماه پخش مي شود . «جشن رفعت و مهرباني» نيز از ديگر برنامه هاي راديو سلامت براي روز ميلاد پيامبر است .  
 
"حريم مهروزي" "دردانه آفرينش" و "در جست‎وجوي سيمرغ"از  ويژه هاي راديو ايران در اين روز هستند.
 
برنامه‌های ویژه شبکه‌های تلویزیونی
 
 شبكه يك سيما هم علاوه بر ويژه برنامه هاي زنده و توليدي و همچنين پخش كليپ هايي از جشن‌ها و مولودي هايي كه در ايران و ديگر كشور ها به مناسبت ميلاد رسول گرامي اسلام (ص) و امام صادق (ع) برگزار مي شود فيلم تلويزيوني چهل و فيلم سينمايي ملك سليمان را روز يكشنبه پخش مي‌كند.

شبكه دو ويژه برنامه هاي «فيروزه» «آيينه خانه»  «بچه‌هاي مسجد» را براي اين روز ها آماده كرده و در كنار اين ويژه برنامه ها فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني هم به همين مناسبت پخش مي‌كند.
 
برنامه زنده "گلخانه" با حضور هنرمندان برجسته كشور ،  مسابقه "كليد" و مستند"يادها"  از ويژه هاي شبكه سه براي اين ايام هستند.
 
شبكه تهران نيز كه با آغاز هفته وحدت برنامه هاي " امت واحده " و " طريق وحدت "  را براي هفته وحدت در نظر گرفته است ، " خورشيد مدينه " "سلاله هاي نور " ،  " شاخه طوبي " و "جشن هستي " را نيز براي روز هاي ميلاد به ويژه هفدهم ربيع الاول آماده كرده است .

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار