کارلوس‌ کی روش معتقد است فوتبال در خون ایرانیان جاری است و در جام جهانی باید به دنیا نشان داد که ایران یک کشور فوتبال دوست است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه سرمربی‌ تیم فوتبال ایران درباره‌ی روند آماده سازی تیم ملی ایران سخن گفته است، وی که از ماه آوریل 2011 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته است می‌گوید: حضور در جام جهانی برای ما یک ماموریت غیر ممکن است اما این چیزی است که این مسابقات را جذاب می‌کند.

با اینکه تیم ملی ایران در رنکینگ‌ جهانی اول آسیا است اما کی روش می‌داند تیمش برای آماده سازی با مشکلاتی مواجه است، اما درباره‌‌ی رویارویی با تیم ملی آرژانتین می‌گوید شما باید میلیون‌ها دلار بپردازید تا بتوانید مقابل تیمی مانند آرژانتین‌ بازی کنید اما بازیکنان من با تلا‌ششان این کار را شدنی کردند، این یک فرصت اسثتسنایی‌ است که ما در مقابل تیمی بازی کنیم که باز‌یکنی نظیر مسی دارد، باز‌یکنی که به نظر من جزو بشر نیست.

سرمربی تیم ایران درباره شانس ایران برای صعود به جمع 16 تیم برتر دنیا می‌گوید این وظیفه‌ای است که  ما باید شانس خود را در آن امتحان کنیم

 این مربی پرتغالی خودش کوله بازی از تجربه است، وی هدایت تیم رئال مادرید را بر عهده داشته و زمانی دستیار سر الکس فرگوسن بوده است. او در سال 2010 در جام جهانی آفریقای جنوبی سرمربی تیم ملی پرتغال بوده است، رساندن تیم ملی ایرانبه این مرحله دستاوردی بزرگ برای کارلوس کی روش است.

کی روش می‌گوید: ما شش ماه را از دست داده‌ایم من امیدوارم راه حلی برای برنامه ریزی پیدا کنیم، ایرانی‌ها فوتبال را در خون و روحشان دارند واحتیاجی نیست از طریق بازاریابی مردم را به سمت فوتبال تشویق کرد.

علیرغم تمام مشکلات کی روش باور دارد که عشق به فوتبال به ایران کمک خواهد کرد که در برزیل موجب شگفتی همگان شود.

وی می‌گوید: اگر ایران نیز مانند قطر امکانات زیادی دراختیار داشت تیم ایران به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کرد. او تلاش کرد تغییرات زیادی به وجود آورد. تغییراتی مانند آوردن بازیکنان دورگه‌ای مانند دانیل داوری بازیکن تیم آینتراخت، هافبک تیم فولام اشگان دژآگه، رضا قوچان نژاد و اخیراً بیت آشور.

کی روش می‌گوید: اصلاحات و تغییر عادات مردم ایران کار آسانی  نیست، البته در هیچ جای دنیا کار آسانی نیست. ما نمی‌توانیم بدون داشتن تجربه‌های بین المللی در رقابت‌های بزرگ خوب ظاهر شویم تنها چیزی که درفوتبال ایران شبیه فوتبال حرفه‌ای دنیا است، حقوقی است که بازیکنان در آخر ماه دریافت می‌کنند.

اما قول من به ایرانی ها آنها را خوشحال می‌کند. این جام جهانی ما است و زمانی است که به دنیا بگوییم ایران کشوری فوتبال دوست است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رنکینگ ، آوریل ، آرژانتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار