بنتو، سرمربی تیم ملی پرتغال حضور مربیانی چون کی‌روش و سانتوس را نشانه‌ی قدرت بی‌حدوحصر پرتغالی در جام جهانی 2014 دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پالو بنتو، سرمربی تیم ملی پرتغال برای حضور در جام جهانی 2014 آماده و مشتاق است اسطوره‌ای پیشین تیم اسپورتینگ یسبون لحظات سختی در بازی‌های انتخابی جام جهانی با رفتن تیم ملی پرتغال به بازی پلی‌آف و دیدار مقابل سوئد پشت سر گذاشته است.

با نزدیک شدن این رویداد بزرگ بنتو از بهره‌بردن از استعداد رونالدو در کنار همکاری تیمی سخن می‌گوید.

-فکر می‌کنید شما به عنوان سرمربی تیم ملی پرتغال در جام جهانی چه احساسی داشته باشید؟

بیشتر از همه من سعی می‌کنم در جام جهانی از رقابتهای بزرگ و دیدنی لذت ببرم ما سعی می‌کنیم در این رقابت‌ها خوش بدرخشیم.

با استعداد ما و توانایی‌هایی که در تیم ما وجود دارد، ما سعی می‌کنیم تا جای ممکن به جلو پیش رویم، در ابتدا ما تلاش می‌کنیم از گروه خود صعود کنیم و به جمع 16 تیم برتر برویم.

-در رقابت‌های انتخابی جام جهانی تیم پرتغال با روسیه برسر سرگروهی رقابت داشت اما به بازی‌های پلی‌اف راه یافت، نظر شما در مورد آن رقابت‌ها چیست؟

در حقیقت شکست در برابر روسیه دلیل صعود نکردن مستقیم ما به جام جهانی نبود، در واقع ما اسیر اشتباهات خود در برابر دیگر تیم‌ها مانند ایرلند شمالی شدیم و همین باعث شد ما به بازی‌های پلی‌آف برویم، در واقع ما به اشتباه‌های خودمان باختیم ولی به هر حال تیم ما توانایی‌های زیادی دارد و توانستیم جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را بگیریم، در واقع تناقضاتی که در تیم وجود داشت کار ما را به بازی‌های پلی‌آف کشاند اگرچه ما یک بازی را به روسیه واگذار کردیم اما در سه مسابقه‌ی دیگر ما اصلا خوب بازی نکردیم.

-عملکرد شما در بازی‌ پلی‌آف در مقابل روسیه به چه شکل بود؟

تیم ما اعتماد به نفس خوبی داشت و معتقد بودیم که در سطح خوبی فوتبال بازی می‌کنند و از لحاظ بازیکن و تیم، از رقیبمان بهتر بودیم اما می‌دانستیم که آنها برای ما مشکل‌ساز می‌شوند بازیکنان با تجربه‌ی بازی در مسابقه‌ی پلی‌آف را داشتند، همچنین طرفدارانمان بسیار از ما حمایت کردند، در مسابقات پلی‌آف مردم پرتغال از ما حمایت کردند.

-در رسانه‌ها بسیار صحبت از دوئل بین رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ بود، آیا این صحبت‌ها روی شما به عنوان مربی تاثیری گذاشت؟

این خارج از کنترل تیم بود، هم‌ بازیکنان و هم من به عنوان مربی باید به بازی تیمی فکر کنیم بعد از آن می‌توانیم بر قابلیت‌های فردی بازیکنان تمرکز کنیم، البته جایی که اسم رونالدو و ابراهیموویچ مطرح باشد و صحبت از توانایی‌های آنها باشد، اینگونه جر و بحث‌ها به وجود می‌آید.

-ولی در واقع رونالدو نقش تعیین کننده‌ای داشت، او برای تیم ملی پرتغال در این رقابت چهار گل به ثمر رساند نظر شما درباره‌ی وی چیست؟

تمام مربیان و تمام طرفداران فوتبال بازی وعملکرد رونالدو در زمین را تحسین می‌کنند و از وی قدردانی می‌کنند همه برای استعداد و تاثیر دو بر تیم ارزش قائل هستند.
ما پرتغالی‌ها بسیار به توانایی‌های و قابلیت‌های او افتخار می‌کنیم چه برای تیم ملی بازی کند وچه برای تیم باشگاهش استعدادی مانند او می‌تواند تنهایی مشکلات یک تیم را حل کند.

-چگونه تیم پرتغال در این جام جهانی ظاهر خواهد شد؟

فلسفه‌ی فوتبال من بسیار ساده است تلاش‌کن، خوب بازی کن و برنده‌ی بازی باش.
هر تیمی که بهتر بازی کند شانس برنده شدنش بیشتر است.
اصلی‌ترین هدف من به عنوان مربی این است که از لحاظ تکنیکی تیم را در بهترین حالت سازماندهی کنم، همچنین در کارهای گروهی و فردی تعادل برقرار کنم تا تیمی داشته باشم که در زمان‌های خوب و بد مسابقه بتواند بازی را کنترل کند وقتی شرایط سخت می‌شود، باهم بودن نقشی حیاتی دارد.

-آیا در جام استعدادهای فردی خواهد درخشید یا همکاری تیمی منظم؟ تیم پرتغال بر چه ساختاری پایه‌ریزی شده است؟

هر تیمی تعدادی بازیکن با استعداد دارد که می‌توانند در شرایط به خصوص به تیم کمک کنند. اما نظم تیمی و پویایی تیم بسیار مهم است در واقع ما در یورو 2012 به عنوان یک تیم بسیار خوب بازی کردیم و تیم ما بسیار خوب سازماندهی شده بود هم بازیکنان با استعداد تیم ما را می‌شناسند اما به نظر من تیم و کار تیمی بسیار مهم تر است.

بردن تیم حتی بهترین بازیکن هم نمی‌توانند بدرخشند اول داشتن تیمی منظم و قوی و سپس برخورداری از استعدادها چیزی است که در جام جهانی 2014 ما بدنبالش هستیم.

-تیم پرتغال در برزیل 2014 تا چه حد به جلو پیش خواهد رفت؟

هدفمان و تلاشمان این است که تا جای ممکن به جلو پیش رویم ما تلاش خواهیم کرد که به جمع 16 تیم بپیوندیم و یکی پس از دیگری رقبایمان را کنار بزنیم ممکن است دیگر تیم‌ها رویکردشان متفاوت باشد. این کاری بود که ما در 2012 انجام دادیم و در 2014 برزیل نیز انجام خواهیم داد.

-در این جام جهانی 3 مربی پرتغالی وجود خواهد داشت. شما، فرناندو سانتز با تیم ملی یونان و کارلوس‌ کی‌روش با تیم ملی ایران. نظر شما در مورد کلاس مربیگری پرتغالی‌ها چیست؟

در ابتدا این نشان دهنده‌‌ی خوبی مربیان پرتغالی است ما یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین سرمربی را در جام جهانی 2014 خواهیم داشت.
پرتغال در باشگاه‌های اروپایی مربیان زیادی دارد توانایی مربیان پرتغالی برای همه بسیار روشن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار