یک مقام آمریکایی با تاکید بر اینکه دارایی ایران در خارج از این کشور 100 میلیارد دلار است،تاکید کرد:ایران تنها می تواند 4.2 میلیارد دلار از دارایی های خود را برداشت کند

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز:یک مقام بلند پایه دولت آمریکا روز جمعه در سخنانی گفت:سرمایه ایران در خارج از این کشور 100 میلیارد دلار است که بر اساس توافقنامه هسته ای ژنو میان این کشور و گروه 5+1 که در سال گذشته میلادی امضا شد،تهران تنها می تواند 4.2 میلیارد دلار ان را برداشت کند.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت:این حساب ها در کشورهای مختلف است و واردات نفت از ایران بخش بزرگی از ان را تشکیل می دهد و ایران به دلیل تحریم های نفتی و دیگر اقدامات قادر به استفاده از انها نبوده است.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود:ایران مشخص خواهد کرد که این میزان سرمایه را از کدام حساب خود برداشت خواهد کرد، و در ادامه افزود:مقامات غربی نیز مدمات تحویل این پولها را در چند نوبت و در خلال 6 ماه فراهم خواهند کرد تا ایران به التزامات خود بر اساس توافق ژنو عمل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، سرمایه ، دلار ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۲
مردشور خودشون و ارباباشون
Iran (Islamic Republic of)
محمدسجادگودینی
۲۱:۳۴ ۲۷ دی ۱۳۹۲
یا سلام:
به این مقام امریکایی بگید شما گاوی را که در عراق و افقانستان زاییدید بزرگ کنید درون مسایل ایران هم دخالت نکنید با این حقوق بشر مسخرتون
آخرین اخبار