رژیم صهیونیستی برای کنترل بر جنوب الخلیل و آواره کردن فلسطینیان خانه های آنها را ویران می کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ نیروهای اسرائیلی دوازده دستور دیگر برای تخریب شش خانه و شش چاه آب به ساکنان فلسطینی الخلیل صادر کرده است. این دستورها سبب می شود اسرائیلیها میلیونها متر مربع دیگر از زمینهای فلسطینیان را به زور از آنها بگیرند. هدف اسرائیل از این کار پاکسازی قومی فلسطینیان و گسترش شهرکهای یهودی نشین است. ساکنان فلسطینی یک ماه فرصت دارند علیه حکم تخریب شکایت کنند که معمولا بی فایده است. 

ناصر الرئیس وکیل مدافع سازمان حقوق بشری الحق گفت این بخشی از سیاست راهبردی اشغالگران اسرائیلی در منطقه است. آنها همیشه دنبال این هستند مانع ساخت و ساز و زندگی فلسطینیان شوند. این کارها بخشی از طرحی بزرگتر است که تل آویو در کرانه باختری اجرا می کند تا فلسطینیان مجبور شوند از این مناطق کوچ کنند. شهرک نشینیان و ارتش اسرائیل دائما تپه های جنوب الخلیل را هدف قرار می دهند و به ساکنان فلسطینی آزار می رسانند. 

گروههای حقوق بشری می گویند دستور تخریب خانه های فلسطینیان بخشی از استراتژی تل آویو برای الحاق تپه های جنوب الخلیل به اسرائیل است و هدف بزرگتر حفظ کنترل نظامی بر دره اردن، نقب و تپه های جنوب الخلیل است. 

خلیل شاهین ار مرکز تحقیقات سیاسی «مسرت» گفت اقدامات اسرائیل در جنوب الخلیل به ویژه در رابطه با استراتژی اسرائیلیها برای ایجاد راهکاری برای کنترل فلسطینیان نه فقط در الخلیل بلکه در مناطقی که از سال1948  اشغال شده است، ادامه دارد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار