رژيم صهيونيستی سفرای کشورهای عضو اتحاديه اروپا را احضار کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسرائیل روز پنجشنبه سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای اعتراض به "جانبداری" آنها از فلسطینی‌ها احضار کرد.

ساعتی بعد از اعلام خبر احضار سفیران رژیم‌صهیونیستی در 4 کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به دلیل ادامه شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی، خبرنگار روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از احضار سفیران این کشورها به وزارت خارجه اسرائیل خبر داده است.

صبح امروز این کشورها ضمن احضار سفیران اروپا، توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری و شرق قدس را خواستار شدند. این کشورها ادامه شهرک‌سازی‌ را مانعی در مسیر دستیابی به صلح دانسته‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در واکنش به این اقدام، کشورهای اروپایی را «ریاکار» خوانده و گفته است مشکل اصلی در مسیر به موفقیت مذاکرات سازش، به رسمیت شناخته شدن اسرائیل است.

نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا حضور اسرائیل در مناطق فراتر از مرزهای پیش از سال 1967 را غیرقانونی دانسته و به این مناطق «اراضی اشغالی» می‌گویند. این سازمان‌ها از رژیم‌صهیونیستی خواسته‌اند به شهرک‌سازی در این مناطق پایان دهد. حتی برخی کشورهای اروپایی اسرائیل را به تحریم به سبب ادامه شهرک‌سازی‌ها تهدید کرده‌اند، هرچند که این تهدیدها همواره لفظی بوده و هیچ‌گاه عملی نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار