فیلمی که زمه کیس قرار است بسازد هم قرار است ترکیبی از فانتزی و واقعیت باشد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، رابرت زمه کیس بعد از فیلم پرواز (2012) با حضور دنزل واشینگتن در نقش خلبانی الکلی و معتاد به مواد مخدر سراغ زندگی مردی می‌رود که پس از مورد ضرب و شتم قرار گرفتن توسط چند نوجوان حافظه‌اش را از دست می‌دهد و مجبور است با مشکلات چنین عارضه‌ای کنار بیاید.
 
کمپانی یونیورسال امتیاز ساخت فیلمی سینمایی بر اساس مستند مارونکول (2010) را خریداری کرده که داستان شگفت‌انگیز مارک هوگان کمپ و ماجرای دست و پنجه نرم کردن او با مشکل از دست دادن حافظه‌اش است. مسئولان یونیورسال امتیاز ساخت فیلم بر اساس زندگی‌ این مرد را هم خریداری کرده‌اند و کارولین تامپسون فیلمنامه‌ای برای ساخت درامی سینمایی نوشته است.   
 
پس از آنکه پنج نوجوان هوگان کمپ را به شدت کتک می‌زنند او بیهوش می‌شود و نه روز در این حالت باقی نمی‌آورد. او به منظور درمان عارضه‌اش شروع به ساخت ماکت روستایی بلژیکی در دوران جنگ جهانی دوم در حیاط پشت خانه‌اش می‌کند و مجسمه‌های کوچکی به جای خودش، دوستانش و حتی نوجوانانی که به او حمله کرده‌اند درآن قرار می‌دهد.
 
این فرآیند کمی به بهبود وضعیت او کمک می‌کند و از طرف دیگر به او اجازه می‌دهد در دنیای فانتزی خلق شده با مجسمه‌ها فرو برود و خیال پردازی کند. مستند مارونکول نشان می‌دهد که دنیای هوگان کمپ به واسطه‌ی عدم مشخص بودن مرز واقعیت و خیال چقدر شکننده است.   
 
فیلمی که زمه کیس قرار است بسازد هم قرار است ترکیبی از فانتزی و واقعیت باشد یعنی حالتی که تامپسون پیش از این با همکاری در نگارش فیلمنامه‌هایی مثل ادوارد دست قیچی( تیم برتون، 1990) و کابوس پیش از کریسمس (هنری سلیک، 1993) نشان داده به آن مسلط است. هنوز بازیگری برای نقش اصلی فیلم انتخاب نشده اما منابع نزدیک به پروژه می‌گویند زمه‌کیس امیدوار است بتواند لئوناردو دی‌کاپریو را راضی به ایفای این نقش بکند.   
 
منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار