یک منبع نزدیک به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران هرگونه مفادی در مورد عدم حمایت ایران از نظام سوریه در توافق هسته ای را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛یک منبع نزدیک به دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران در مصاحبه با روزنامه "الرای" چاپ کویت اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه بندی در توافق‌نامه هسته ای مبنی بر اینکه از پرونده سوریه،بقا و ترک "بشار اسد" از قدرت سخن بگوید را امضا نکرده و نخواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران بر سر حق خود در ورود به باشگاه هسته ای به توافق رسیده و این توافق‌نامه شامل قدرت هسته ای و صلاحیت‌هایی است که قراردادهای بین المللی در مورد استفاده از انرژی هسته ای به ایران اعطا کرده است گفت:غرب را از این مورد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز بوده و کاربرد نظامی ندارد،مطمئن کردیم.

این منبع آگاه در ادامه با اشاره به اینکه توافق‌نامه ژنو به مثابه نقشه راهی برای کاهش تنش بین ایران،غرب و کشورهای همجوار است افزود:جهان باید بداند که نگرانی‌هایی که طی ده سال گذشته در مورد ایران مطرح شده تنها نگرانی از باب سیاسی بوده و بر پایه شکننده ای بوده است.

وی گفت:آنچه که در رسانه‌ها در مور مفاد توافق‌نامه ژنو منتشر شده تنها جزئی از آن است و طرف‌های مذاکره کننده بر سر اینکه برخی از جزئیات غیرعلنی باقی بماند به توافق رسیدند اما ایران برای انتشار آن مانعی پیشرو ندارد.

این منبع نزدیک به رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد:ایران و سوریه با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری و دفاع مشترک داشته و در این رابطه ایران حمایت لازم را از کشور دوست وبرادر در منطقه انجام خواهد داد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایران چه در کنفرانس ژنو2 حضور داشته باشد و چه نداشته باشد موضع خود را در قبال "بشار اسد" رئیس جمهورو نظام سوریه تغییر نخواهد داد گفت: توافق هسته ای ایران را متعهد به دست کشیدن از "اسد" نمی‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار