"نوام چامسکي"، يکي از مشهور ترين سياستمداران و فعالان ضد جنگ در آمريکا، از دعوت نکردن از ايران به کنفرانس صلح سوریه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نوام چامسکي در مصاحبه با شبکه چهار تلويزيون انگليس که دو شنبه شب پخش شد گفت: رويکرد جديد دولت آمريکا، تحول واقعي در سياست هاي اين کشور نيست بلکه لطمات فراوان و ماجراجويي هاي افراطي آمريکا در دهه گذشته، اوباما را ناچار ساخته است  شکل ديگري از ترور را در پيش گيرد. 

به گفته اين فعال صلح طلب، ماجراجويي هاي افراطي آمريکا، آسيب هاي فراواني به منطقه خاورميانه وارد کرد و هزينه هاي زيادي براي آمريکا به همراه داشت به همين علت، اوباما ناچار شد با تغيير روش، با استفاده از پهپادها، کشتار مردم جهان را ادامه دهد. چامسکي افزود: اکنون حتي سياستمداران آمريکايي نيز اعتراف مي کنند که غيرقانوني بودن ترور مردم با پهپادها، بر همگان آشکار شده است.

چامسکي در ادامه با بيان اينکه مذاکرات ژنو درباره سوريه، محکوم به شکست است گفت: همان گونه که دو روز پيش جان کري گفت، آمريکا پيش شرط معين کرده است تا نتيجه اين کنفرانس، به دولتي انتقالي منجر شود که دولت سوريه و بشار اسد در آن، نقشي نداشته باشد و بديهي است که دولت سوريه، اين شرط را نخواهد پذيرفت. 

اين فعال امريکايي ضد جنگ افزود: دعوت نکردن از ايران، به اين علت که اين کشور با تعيين پيش شرط مخالف است، در حالي که ده ها دولت ديگر به کنفرانس ژنو دعوت شدند، از علل ديگر ناکامي اين کنفرانس خواهد بود. 

به گفته چامسکي، تغيير سياست اوباما در برابر ايران نيز تحولي کامل نيست  زيرا آمريکا تا جايي که بتواند کماکان در پي کنترل و برتري بر منطقه خاورميانه و جهان است، اما اين ابر قدرت، ديگر از نفس افتاده و در درون و برون، آثار  خستگي اش آشکار شده است.آورام نوآم چامسکي، زبان‌شناس، فيلسوف و نظريه‌ پرداز آمريکايي است و از او به عنوان پدر زبان ‌شناسي نوين ياد مي‌شود.  

نظريه معروف وي موسوم به دستور زايشي، گشتاري است که انقلابي در زبان‌شناسي معاصر ايجاد کرد. تا پيش از نظريات وي از ماهيت زبان و چگونگي يادگيري زبان توسط انسان درک درستي وجود نداشت.  

مقالات و کتاب‌هاي نوام چامسکي آغازگر پژوهش‌هاي نويني در عرصه روانشناسي زبان شد. وي که استاد بازنشسته دپارتمان فلسفه و زبان‌شناسي موسسه تکنولوژي ماساچوست آمريکاست، مقالات متعددي در نقد  سياست‌هاي خارجي دولت ايالات متحده آمريکا منتشر کرده است. چامسکي در زمان جنگ ويتنام به عنوان منتقد اجتماعي سياست خارجي  آمريکا به شهرت رسيد و درک چامسکي از ساز و کار امپرياليسم آمريکا، به مخالفت او با دخالت نظامي آمريکا در کوزوو، افغانستان و عراق، جنگ بوش ضد تروريسم و اقدام نظامي اوباما در سوريه منجر شد. 


انتهای پیام / 
برچسب ها: ترور ، سازمان ، بزرگ ، چامسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار