معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره سی و دوم تئاتر فجر هنر تئاتر را آینه فرهنگ و هنر کشور دانست و تصریح کرد: آنچه که در تئاتر بیان می شود ذات و استخوان بندی اصلی هنر است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری، مراسم افتتاحیه‌ی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور مسئولین تئاتر کشور  چون "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی؛ "قادر آشنا"، دبیر این دوره جشنواره؛ "حسین طاهری"،‌ مدیر مرکز هنرهای نمایشی؛ "حمید شاه آبادی" معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "ایرج راد"، مدیرعامل خانه تئاتر، در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد کیش آغاز شد.




در این مراسم همچنین هنرمندان پیشکسوتی از جمله "علی نصیریان"، "داود رشیدی" ، "سیاوش طهمورث"، "انوشیروان ارجمند"، "شهره سلطانی"، "ستاره اسکندری"، "سعید پور صمیمی"، "اصغر همت" حضور دارند.

بنابر این گزارش؛ علی مرادخانی، قادر آشنا، حسین طاهری، علی نصیریان، داوود رشیدی، انوشیروان ارجمند به صورت نمادین از پوستر  جشنواره رونمایی کردند.

بنا براین گزارش، در این مراسم، علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از خدا می خواهم که این جشنواره سرآغازی برای فعالیت های خوب تئاتر باشد و از همه همکارانمان در مرکز هنرهای نمایشی می خواهم که تمام فعالیتهای مورد نظرشان را طبق قطعه های نمایشی که در این مراسم اجرا شد با موضوع  بشارت انجام دهند.

وی در ادامه ضمن تشکر از مسئولان منطقه آزاد کیش برای برگزاری  این مراسم اظهار داشت:  آنچه که می توانیم از منظر سیاستهای دولت در حوزه تئاتر انجام دهیم توجه به دغدغه های تئاتر است.

مرادخانی افزود: لازم نیست مسائل اصلی را بیان کنیم بلکه باید در پی آماده سازی زیر ساختها باشیم.

وی تصر یح کرد: در بسیاری از موارد دچار کمبود امکانات هستیم و علاوه بر توجه به این موضوع ، کار اصلی دولت تناسب بخشیدن به وضعیت هنر تئاتر است.

معاون هنری وزارت ارشاد در ادامه تصریح کرد: تئاتر آینه فرهنگ و هنر کشور است و آنچه که در تئاتر بیان می شود ذات و استخوان بندی اصلی هنر است زیرا آنچه که در تئاتر وجود دارد به صورت جدی نمایان است.

وی گفت: هنر تئاتر بی پرده ، صریح و نقاد است و باید نقدپذیری در بین مسئولان بوجود آید.

مرادخانی با اشاره اتفاقات خوبی که قرار است در جشنواره تئاتر فجر امسال رخ دهد ، بیان کرد: تلاشمان این است که از سال آینده امکانات لازم در حوزه تئاتر  فراهم کنیم البته به استانها نیز توجه ویژه ای خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: آثار نمایشی مان را باید به مکانهای مختلف دنیا ببریم و حتی از آثار نمایشی کشورهای دیگر هم نیز استفاده کنیم زیرا با این کار علاوه بر مبادله فرهنگی به دانش ما نیز افزوده خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت : تمرکززدایی از تهران، ایجاد امینت برای هنرمندان تئاتر و بهبود وضعیت تئاتر در استانها مهمترین فعالیتهایی است که انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.