در پی استقبال بی‌نظیر از کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» نوشتۀ عالم بزرگوار آیت الله جوادی آملی برآن شدیم تا هرشب بخشی از مطالب آن را پیشکش کاربران عزیز باشگاه شبانه کنیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
 از امیر المومنین علی (ع) روایت کرده که رسولخدا (ص) فرموده اند: خدا حرام کرده است بهشت را بر هر فحاش بی آبرو و کم شرمی که باک ندارد از آنچه درباره کسی بگوید یا درباره اش بگویند ندارد زیرا اگر بازرسی از حالش بکنی یا از راه زنا است یا از راه شرکت شیطان اصحاب عرض کردند : ای رسولخدا (ص) آیا در میان مردم شرکت شیطان هم است( از راه اولاد ) ؟ فرمودند : بله آیا گفتار خدای عزوجل را نخوانده ای که (به شیطان فرمود:) (و شرکت کن با ایشان در مالها و فرزندان ) سوره اسراء آیه 64 .
اصول کافی جلد 4 صفحه 14
شرح : کسانی که بی باک پشت سر مردم حرف میزنند (غیبت میکنند) یا فحاشی میکنند یا از راه زنا هستند یا از راه شرکت شیطان اصحاب پرسیدند یا رسول الله از راه شرکت شیطان ؟ فرمودند بله از راه شرکت شیطان مگر نخوانده ای سوره اسراء آیه 64 که خدا میفرماید : ای شیطان شرکت کن در مال و اولادشان.  اصول کافی جلد 4 صفحه 14

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۸ ۳۰ دی ۱۳۹۲
البته فحاشی با لعنت فرستادن بر ظالمین که در قرآن هم که بر آن تاکید شده تفاوت دارد که لازم است نگارنده این موارد را هم از روایات و آیات قرآن بیان کند!
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسن
۲۳:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۲
صحبت از فحاشی و مشخصات یک فحاش است نه لعنت بر ظالمین!
من که متوجه منظور علی آقا نشدم. این که این دو مسئله با هم متفاوتند به وضوح روشن است دیگر نگارنده باید چه چیزی را اضافه بکند!؟
آخرین اخبار