قوانین رتبه‌بندی و سیستم امتیازدهی فدراسیون جهانی تنیس روی میز تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون جهانی تنیس روی میز قوانین جدیدی را در خصوص سیستم امتیازدهی و رتبه‌بندی مصوب کرد که طبق آن هر بازیکنی که مدت هشت ماه در رقابت‌های بین‌‌المللی یا جهانی و یا امتیاز آور حضور نداشته باشد از رده‌بندی حذف خواهد شد طبق قوانین قبلی مدت زمان آن 12 ماه بود.

همچنین، نام هر بازیکن که مدت چهار ماه امتیاز کسب نکند به منظور هشدار با رنگ خاکستری علامت‌گذاری می‌شود این در حالی است که مدت این مورد پیش از این شش ماه بود.

براساس این گزارش و طبق قانون جدید، فدراسیون جهانی تنیس روی میز نحوه پاداش‌ها و جوایز در نظر گرفته شده در مسابقات درون قاره‌ای و کشورهای میزبان در امتیازبندی تاثیرگذار بوده و به افزایش امتیازات آن کشورها کمک می‌کند.

در این قانون، مسابقاتی که با حضور سه تیم برگزار گردد شامل رنکینگ جهانی خواهد شد، این در حالی است که پیش از تصویب این قانون کشورها میزبان برای رنکینگ دار شدن باید حداقل از 5 تیم خارجی دعوت می‌کردند تا در یک مسابقه شرکت کنند.

در این گزارش آمده است: یکی دیگر از بندهای قانون جدید فدراسیون‌ جهانی تنیس روی میز در سال 2014، ارسال مدارک و اطلاعات مسابقات از طرف کشور میزبان مدت دو هفته در نظر گرفته شده است که بعد از این مدت به آن ترتیب اثر داده خواهد شد.

گفتنی است، به نظر می‌رسد با تصویب این قوانین جدید وضعیت پینگ پنگ بازان ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی شرایط سختی روبه رو شود چرا که برای فدراسیون ایران اعزام همه بازیکنان دارای رنکینگ در مسابقات بدون مرزی به دلیل مشکلات مالی مقصور نیست و احتمال اینکه بیشتر آن‌ها از فهرست رتبه‌بندی حذف شوند بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوانین ، جدید ، جهانی تنیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار