مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزش آموزش و پرورش از لغو اجرای طرح شنا پایه دوم دبستان در برخی مناطق کشور خبر داد.

حسین بابویی مدیرکل دفتر تربیت بدنی وفعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: از سه سال گذشته برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی رشته‌های مختلف ورزشی در نظر گرفته شد.
 
وی ادامه داد: برای پایه دوم طرح ژیمناستیک، پایه سوم طرح شنا، پایه چهارم طرح طناب‌زنی، پایه پنجم تنیس روی میز، و پایه ششم دومیدانی و پایه هفتم بسکتبال در نظر گرفته شد.
 
مدیرکل دفتر تربیت بدنی وفعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش اظهار داشت: این رشته ها به دو بخش تقسیم شده و در بخش اول رشته‌هایی که به عنوان محتوای درسی در کتاب راهنمای معلم و در کتاب راهنمایی سازمان پژوهشی تبیین شده مانند رشته‌های شنا، دو میدانی و بسکتبال برای پایه های سوم ششم و هفتم و در بخش دوم رشته‌های مستقل که در کتاب راهنمای معلم درج شده مانند رشته طناب‌زنی در پایه چهارم رشته ژیمناستیک در پاپه دوم و رشته تنیس روی میز پایه پنجم را شامل می‌شود.
 
حسین بابویی گفت: این رشته ها درحال بررسی است و در صورت نتیجه‌گیری سازمان پژوهشی، به عنوان محتوا در کتاب درسی گنجانده می‌شود.
 
وی در خصوص عدم اجرای طرح شنا در برخی مناطق نیز گفت: رشته شنا با توجه به محدودیت‌های استخر در برخی نقاط کشور و فراهم نبودن زمینه لازم و نبود امکانات سخت‌افزاری در این مناطق اجرا نمی‌شود.
 
بابویی خاطرنشان کرد:‌ آموزش و پرورش به دنبال کیفیت بخش آموزش است و ما تلاش می‌کنیم زمینه لازم را برای ارتقای کیفیت درس تربیت بدنی فراهم کنیم.
 
انتهای‌پیام/   

برچسب ها: دبستان ، اموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار