رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش تقدیر از خیرین عرصه سلامت که در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: چون اهمیت حوزه پژوهش پزشکی، ملموس نیست، کمتر مورد توجه خیرین قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل همایش تقدیر از خیرین عرصه سلامت، دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خیرین حوزه سلامت به ارتقای کیفیت سطح سلامت کشور کمک  های بسیاری کرده اند به طوری که در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان از طرف مجمع  خیرین سلامت به حوزه  بهداشت ودرمان کشور کمک شده است.

وی به چند طرح خیرین در حوزه سلامت کشور اشاره کرد و گفت: بیمارستان رازی بسیار فرسوده بود و دانشگاه علوم پزشکی تهران قصد فروش آن را داشت، اما با کمک و توجه خیرین عرصه سلامت این بیمارستان در حال نوسازی است همچنین به دلیل محدودیت فضا در بیمارستان امیر اعلم، به اجبار قسمتی از حیاط را مسقف و به درمانگاه تبدیل کردیم، اما اکنون با کمک خیرین یک ساختمان جدید در این بیمارستان در حال احداث است.

 وی همچنین پروژه مهدی کلینیک که در بیمارستان امام خیمی در حال اجرا است را بی نظیر شمرد و گفت:  این کلینیک با 800 تخت جز  بی نظیرترین پروژه های انجام شده به وسیله خیرین  است زیرا پروژه ای نیست که بتوان با بودجه دولتی ساخته شود همچنین انستیو کانسر بیمارستان امام خیمی (ره)  هم با کمک خیرین در حال ساخت است.

جعفریان افزود: اگر از  خدمات بهداشت اولیه بگذریم در حوزه سلامت روان، بهداشت خانواده و جوانان هنوز اقدامی انجام  نشده.

وی گفت: چون اهمیت حوزه پژوهش های پزشکی ملموس نیست، زیاد مورد توجه خیرین قرار  نگرفته باید به حوزه هایی که پایه های سلامت را محکم می کنند  توجه شود، که متاسفانه کم کاری از سوی ما بوده که خوب اطلاع رسانی نکردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: حوزه دانشجویی هم کمتر مورد توجه خیرین قرار گرفته، مشکلات خوابگاه و هزینه های تحصیل در موارد بسیاری دانشجویان این دانشگاه را از ادامه تحصیل باز می دارد.

در پایان این همایش، خیرین و مسئولین کشور از بیماران بستری در انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی عیادت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پروژه ، خیرین ، سلامت ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار