معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 18 هزار تخت بیمارستانی با کمبود نیرو مواجه هستند که مشخص کردن وضعیت این تخت های بیمارستانی دغدغه اصلی این معاونت است.

ایرج حریرچی – معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها خصوصا از لحاظ نیروی فنی بویژه پرستار و نیروهای مرتبط بهیار و کمک بهیار کاملا واضح و مشخص است، افزود: منتهی در وزارت بهداشت براساس امکانات موجود تصمیم می گیریم، متاسفانه در دورانی که امکان اقدامات بسیار مناسبی فراهم بود و وضعیت فروش نفت با قیمت 120 دلار حاکم بود و فروش روزانه بیش از 2میلیون شبکه نفت بود،  اصلاحاتی که باید انجام شود به جز بیست و سه هزار نفر که اقدام قابل تقدیری بود، انجام نشده است.

وی ادامه داد: ما متاسفانه درگیر این هستیم که 18 هزار تخت بیمارستانی بدون تشکیلات، بودجه مصوب و بدون مجوز استخدامی در دو سال اخیر افتتاح شدند و ما نیروی اصلی خودمان را گذاشتیم که نخست وضعیت این 18 هزار تخت را مشخص کنیم.

حریرچی با بیان اینکه بازنشستگی ها و خروج از سیستم نیز متناسب جایگزین نشده است، ادامه داد: 18 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و نیرو موجود بود اما کافی نبوده است، زمانی که می خواهیم کار انجام دهیم باید به تشکیلات ما  بودجه و مجوز استخدامی توجه داشته باشیم، اما به دلیل برخی از فشارهای منطقه ای و دولت، 18 هزار تخت با کل 86 هزار تخت مجوز دار کشور که مقایسه کنید رقم خیلی بزرگی است و نزدیک به 20 درصد از تخت موجود بخش دولتی را تشکیل می دهد، افتتاح شد.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: واقعا شرمنده پرسنل خودمان هستیم که  بیش از انتظار مشغول به کار هستند و از سلامت و آرامش خانواده خود می گذرد، دستبوس همه آن ها هستیم و ان شاء ا... با تدبیر و امید به خدا در آینده آن را حل خواهیم کرد.

 تامین منابع، دغدغه نخست ما
معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه دغدغه ابتدایی در خصوص تامین منابع  است، گفت: در اکثر رده ها کمبود نیروی داوطلب نداریم، بعضی از رده ها نیز نیرو نیست ولی اگر بتوانیم منابع را فراهم کنیم می توانیم نیروها را جذب کنیم.

 حریرچی با بیان اینکه حداکثر جذب منابع از بخش دولتی، خلق منابع و افزایش بهره وری در بخش خودمان را در قسمت تامین منابع مورد توجه قرار داده ایم، ادامه داد: با کمک  معاون راهبردی رئیس جمهور، تخصیص های ما به میزان قابل توجهی با توجه به شرایط موجود، بالا رفته است که سابقه نداشته است در شش ماه اول سال 50 درصد از تخصیص ها را بگیریم درست است که 50 درصد مشکلات را حل نمی کند ولی تجربه 39 درصد تخصیص را نشان داده است و این کمک خیلی بزرگی است و امیدواریم این کمک ها بیشتر شود و منابع را درست هزینه کنیم./ح

برچسب ها: بیمارستان ، نیرو ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار