دکتر روحانی در جمع مردم اهواز مطرح کرد؛

توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران/ قول برای ایجاد 300 هزار فرصت شغلی/ آب آشامیدنی اهواز از هفته آینده وصل می‌شود + فیلم

رئیس‌‌جمهور گفت:‌ توافق یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران، توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح‌آمیزی که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوانمان به دست آورده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع پرشور مردم اهواز در مصلای این شهر رئيس جمهور گفت: از من پرسيدند چرا نخستين ديدار مردمي را از خوزستان آغاز کردم ؟ از اين پرسش متعجبم ، خوزستان نه به علت استان مرزي بودنش، نه به علت زرخيز بودنش ، نه به علت منابع و سرزمين حاصلخيزش ، نه به علت راه‌هاي استراتژيکش و نه به علت نهرهايش که به علت مردم غيورش اهميت دارد.

وي اضافه کرد: استان خوزستان، يعني مردم مقاومي که هشت سال نه در برابر صداميان که در برابر جهان ايستادند و پيروز شدند.

رئيس جمهور در آغاز سخنانش از مردم اهواز به علت تاخير در ورود به اين شهر به علت مشکل مه گرفتگي و مشکلات پروازي عذرخواهي کرد.

وی ادامه داد: استان خوزستان یعنی مردم  مقاومی که هشت سال نه در برابر صدامیان که در برابر جهانیان ایستادند و پیروز شدند. جای جای این استان به عنوان تربت پاک برای ملت ایران است. من در این سفر خیلی دلم می‌خواست به همه آنجاهایی که سرزمین جهاد و شهادت بود، از بستانش، سوسنگردش،  حمیدیه‌اش، فاوش و  ... همه جا، طریق القدسش، فتح‌المبینش، بیت‌المقدسش، خیبرش، بدرش، ولفجر 8‌اش، کربلای چهار و پنجش و رمضانش و همه عملیات سرزمینش. ای کاش می‌شد همه‌ی این تربت‌های پاک را زیارت می کردم و سر تواضع در برابر رزمندگان عزیز یکبار دیگر فرود می‌آوردم.

رئیس‌جمهور گفت:‌ من می‌دانم شما از صبح تا حالا در خیابان و مصلی و فرودگاه منتظر ماندید. اما به طور خلاصه در دو مبحث کوتاه نکاتی را به عرض شما می‌رسانم. یک: این ماه، ربیع‌الاول است، یعنی ماه ولادت نور. یعنی ماه ولادت پیامبر اعظم، یعنی ماه ولادت امام صادق(ع)، یعنی ماه هجرت پیغمبر(ص). و من می‌خواهم یک کلمه راجع به هجرت بگویم. مردم ما نیاز به هجرت داریم، هجرت از شرایط بد زندگی به یک شرایط مطلوب. هجرت از تورم و رکود و گرانی و بیکاری، تا اشتغال. هجرت از جامعه ای که دیگران برای ما شکاف درست کردند تا به یک جامعه متحد، هجرت از روابطی که با جهان شایسته این ملت بزرگ  نیست تا رسیدن به یک روابط سازنده با جهان.

دکتر روحانی اظهار داشت: این دولت قدم‌های ارزنده‌ای را چه در زمینه روابط خارجی چه روابط داخلی برداشته است.

وی با بیان اینکه در چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، افزود: توافق یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران، توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح‌آمیزی که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوانمان به دست آورده‌ایم.

دکتر روحانی بیان داشت: توافق ژنو یعنی شکستن تحریمی که به ملت عزیز و صلح‌دوست تحمیل شده بود، امروز بعد از حماسه سیاسی شما ملت بزرگ در 24 خرداد همه جهان در برابر عظمت این ملت به ناچار سر فرود آوردند.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: ما به حول و قوه الهی از منافع ملت و مصالح آن دفاع خواهیم کرد به عنوان سربازان خط مقدم شما مردم عبور از این گذار منافع ملیمان با کمال قدرت، صراحت و حفاظت خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه به زودی در مصاحبه تلویزیونی و سخنرانی مفصل‌تر در این زمینه صحبت خواهم کرد، گفت: ما مصمم به هجرت هستیم، هجرت از شرایطی که در شان ملت بزرگ ایران نیست.

رئیس‌جمهور کشورمان مسئله دوم را رسیدگی به استان خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: این سرزمین سرزمینی است که هر مقدار دولت برای این سرزمین و این استان تلاش کند کم انجام داده است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: قبل از این سفر دولت بحث‌هایی را انجام داده است که در اولین قدم به حول و قوه الهی آن را آغاز خواهیم کرد و در دولت یازدهم به اذن پروردگار کشاورزی استان خوزستان به ثمر خواهد نشست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران رئیس قوه مجریه با اشاره به تلاش‌های دولت برای احیای کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: 550 هزار هکتار زمین کشاورزی برای استان خوزستان نیازمند هستیم که این مقدار زمین نیازمند بودجه‌ای حدود 1500 میلیارد تومان است که برای برطرف ساختن آن پیش‌بینی‌هایی انجام شده است.  
 
وی ادامه داد: مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است این مبلغ را صندوق توسعه ملی در طول سه سال پرداخت کند و من همین جا به مردم خوزستان قول می‌دهم که این زمین‌ها در سه سال آینده آماده باشد.  
 
دکتر روحانی با اشاره به سفر 17 سال پیش رهبر معظم انقلاب به استان خوزستان اظهار کرد: در 17 سال پیش مسئله کشاورزی در استان خوزستان مورد تاکید قرار گرفت و در دولت‌های پیشین نیز قدم‌هایی برداشته شد اما در این دولت این قدم‌ها کامل خواهد شد.  
 
رئیس‌جمهور احیای کارون را از دیگر برنامه‌های دولت برای استان خوزستان برشمرد و تصریح کرد: کارون شریان این استان است و در دولت یازدهم مصوب شد که از آب کارون جز مصارف آشامیدنی هیچ استفاده‌ای نشود.  
 
وی گفت: هر پروژه‌ای که پیش از این از آب کارون استفاده می‌کرده است ازین پس تعطیل و متوقف خواهد شد.  
 
دکتر روحانی با اشاره به مشکلات فاضلابی استان خوزستان بیان کرد: برای احیای کارون باید از ورود پسماندها به این رودخانه جلوگیری کرد که دولت طرحی برای تصفیه آب شهر اهواز دارد که به سرعت پیگیری خواهد شد.  
 
رئیس‌جمهور در تشریح جزئیات این طرح اظهار داشت: این موضوع را در دولت مورد بررسی قرار دادیم و طرح تکمیل شده و با سرعت در حال پیگیری است و در مدت زمان کوتاه به بهره‌برداری خواهد رسید.  
 
وی در ادامه افزود: آب آشامیدنی اهواز از هفته آینده وصل خواهد شد.  
 
رئیس‌جمهور افزود: برای خرمشهر و آبادان نیز تلاش خواهد شد تا در زمان کوتاه آنها به ثمر نهایی برسند و طرح‌های دیگری برای این استان وجود دارد از جمله قطار شهری در اهواز، آزادراه بین بندر امام(ره) و تهران و بخشی که باید تکمیل شود از اندیمشک و اهواز و بقیه طرح‌هاست.

وی تاکید کرد: اما خرمشهر و آبادان به عنوان سمبل مقاومت این استان در دوران 8 سال دفاع مقدس که توسط متجاوزین اشغال شد و بخشی از شهر آبادان نیز مورد اشغال قرار گرفت در مقابل تجاوزات مقاومت کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای آبادانی خرمشهر و آبادان دو طرح مورد نظر است، گفت: در ابتدا پاکسازی و لایروبی اروند مورد توجه ماست که این کار باید با توافق دولت عراق به ثمر برسد.

وی افزود: در سفر نخست‌وزیر عراق به تهران درباره این موضوع مفصلا با وی صحبت کرده و تاکید داشتم که باید آبادان، خرمشهر، اروند و بصره آباد شوند و این امر راهش پاکسازی و لایروبی اروند است.

دکتر روحانی ادامه داد: در حال حاضر ما توافق کلی با این کشور انجام داده‌ایم و در حال رفت و آمد به بغداد هستیم و هیئتی از این کشور در حال حاضر در تهران است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این مسیر را طی خواهیم کرد تا اروند را به صورتی درآوریم که نه تنها کشتی‌رانی بلکه بتواند بخشی از بیکاری را که در این منطقه به چشم می‌خورد، حل کند.

وی مسئله بعدی را منطقه آزاد این استان دانست و گفت: شرایط امروز منطقه آزاد اروند مناسب نیست و دولت مصمم است مشکلات آبادان و خرمشهر را در این راستا حل کند.

رئیس‌جمهور افزود: همه نکاتی که عرض شد موجب حرکت و شکوفایی در این استان خواهد شد و طرح اولیه ظرف سه سال تا 55 هزار هکتار به همت مردم و تلاش دولت به ثمر خواهد نشست.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در این راستا 300 هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم درست خواهد شد و ما می‌توانیم با اقدامات موثر خوزستان را از شرایط فعلی به شرایط مطلوب برسانیم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۴ دی ۱۳۹۲
خوب بود متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی هاشمی
۱۴:۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۲
درود خدا برتو باد
آخرین اخبار