دو سند مهم مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مهمترین برنامه سال آینده "دانشگاه آزاد "خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم ترین نکته در آموزش عالی بحث فرهنگی است که با وجود امکانات در دانشگاه ها  این حوزه توسعه پیدا نکرده است.

وی افزود: وزن فرهنگ برابر است با وزن آموزش پژوهش  ولی متاسفانه نه تنها در دانشگاه آزاد بلکه در دانشگاه‌های دیگر بین این دو حوزه برابری وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا به حال جایگاه فرهنگ درست تعریف نشده است و کسانی که این مسئولیت را بر عهده داشتند به این موضوع سطحی نگاه می‌کردند.

 هاشمی گفت: مجموعه" دانشگاه آزاد"  مجموعه ای پیوسته است و با رویکرد انتخابی جدید  و رای مردم  و تفکر  اعتدال  به تحولی  ایجاد شده است و نسیم این تحول در دانشگاه آزاد وزیده  و این دانشگاه به جایگاه خود رسیده است.

وی ادامه داد: دو سند مهم  مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر  اسلامی شدن دانشگاه‌ها  و نقشه مهندسی کشور از برنامه‌های سال آینده است .

 هاشمی افزود:  پیشنهادی که برای تشکیل شورای راهبردی داده شده بود مورد موافقت قرار گرفت و با ریاست دکتر میرزاده رئیس "دانشگاه آزاد اسلامی" فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت فرهنگی ما باید براساس  فعالیت پژوهشی باشد و ما در سال آینده  اولین پژوهش جشنواره قرانی را  آماده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، آموزش ، فرهنگ ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار